הפניקס תחליף את כלל כשותפה של חברת הביטוח דייוויד שילד; עשויה לרכוש הבעלות בעד 160 מיליון שקל

דייוויד שילד מספקת ביטוח רפואי לישראלים השוהים בחו"ל ; מבחינת הפניקס מדובר ביצירת נוכחות ביטוחית בחו"ל ובחיזוק זרוע הבריאות של הקבוצה

קבוצת הפניקס , בניהול יהלי שפי ובראשות ד"ר אהוד שפירא, נמצאת במו"מ מתקדם מאוד לרכישת אופציה על הבעלות המלאה בחברת דייוויד שילד, שבבעלותם המשותפת של משפחת קצף ומשפחת חיטרון. בבד בבד הצדדים יחלו בשיתוף פעולה הדוק, במסגרתו הפניקס תסייע בצעדים מימוניים, בהם מתן הלוואות ומתן גיבוי עסקי ומקצועי, לצורך צמיחתה של דייוויד שילד, כך נודע ל"גלובס". מאז היווסדה של שילד יש לה הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת כלל ביטוח.

על פי הערכות האופציה לרכישת דייוויד שילד משקפת לה שווי של כ-125-160 מיליון שקל. בשוק מעריכים כי מדובר באופציית call, שתינתן להפניקס ותהיה ניתנת למימוש לתקופה של שנתיים מיום החתימה על העסקה.

על פי הערכות בשוק, בשנת 2007 רשמה חברת דייוויד שילד, בניהול הבעלים אלון קצף, אשר כוללת מספר חברות בראשן סוכנות הביטוח דייוויד שילד, רווח לפני מס של כ-5 מיליון שקל, כשהרווח הכולל של פעילות הסוכנות בשנה שחלפה נאמד בכ-15 מיליון שקל. כפי הנראה הסוכנות רשמה ב-2007 פרמיות בהיקף של כ-82 מיליון שקל. בשוק גורסים כי דייוויד שילד החלה להציג רווחיות רק בשנים האחרונות. נתונים אלו משקפים לעסקה מכפילי רווח של כ-8-10 על רווחי סוכנות דייוויד שילד. על פי ההערכות, אפשר וההסכם הנרקם יכלול גם אופציה לרכישת השליטה בדייוויד שילד על ידי הפניקס. מבחינת הפניקס מדובר ביצירת נוכחות ביטוחית בחו"ל ובחיזוק זרוע הבריאות של הקבוצה. השלמת העסקה תלויה באישור דירקטוריון הפניקס.

אלון קצף מדייוויד שילד מסר כי "דייוויד שילד תמשיך לעבוד עם כלל ביטוח ולא תהיה העברת מבוטחים. יש לי הערכה מלאה לכלל ביטוח ונמשיך לעבוד עימם למשך שנים ארוכות". מכלל ביטוח נמסר כי "לכלל בריאות יש הסכם עם חברת דייוויד שילד בתוקף עד אוגוסט 2009. לכשזה יסתיים שני הצדדים יצטרכו לבחון את המשך השת"פ".

דייוויד שילד, שהחלה לפעול בשנת 2000, מספקת שירותי ביטוח רפואי לישראלים השוהים בחו"ל. במסגרת זו החברה משווקת פוליסות לביטוח בריאות של כלל בריאות, זרוע ביטוחי הבריאות של קבוצת כלל ביטוח. לכלל ביטוח ולדייוויד שילד שותפות מאז הקמת דייוויד שילד. בין כלל בריאות לבין דייוויד שילד קיים הסכם לשיווק בלעדי הדדי של מוצרי ביטוח בריאות ייחודיים לישראלים השוהים בחו"ל. בנוסף, דייוויד שילד מטפלת בניהול האדמיניסטרטיבי של הפוליסה וסילוק התביעות בגינה.

דייוויד שילד הינה סוכן הביטוח הגדול ביותר העובד עם כלל בריאות, היתה אחראית על מעל 11.8% מדמי הביטוח של כלל בריאות ב-2007. גם באם תושלם העסקה עם הפניקס לדייוויד שילד ולכלל בריאות הסכם לפעילות משותפת לפחות לעוד שנה, ותיק ביטוח ותיק שאפשר ויעבור למצב של ראף אוף. לדייוויד שילד הסכם שותפות עסקית עם חברת UnitedHealthcare - רשת שירותי בריאות המספקת את השירותים הרפואיים של החברה בארה"ב; שירותי בריאות כללית; SOS International - חברת חילוץ בינלאומית; וחברת Medco - רשת בתי מרקחת בארה"ב. *

דייוויד שילד

* שנת הקמה: 2000

* בעלים: משפחת קצף ומשפחת חיטרון (50%-50%)

* מנכ"ל: אלון קצף

* פרמיות: ב-2007: 82 מיליון שקל

* רווח של הקבוצה לפני מס: ב-2007: 5 מיליון שקל

* רווח נקי של סוכנות הביטוח: ב-2007: 15 מיליון שקל

פעילות: עוסקת במתן ביטוח בריאות לישראלים השוהים בחו"ל תקופות ממושכות