חוק ההסדרים: האוצר מתכנן לסגור 50 מועצות דתיות ביישובים קטנים

במשרד האוצר החליטו לשחזר את היוזמה לשינוי ארגוני בשירותי הדת. בכוונת אגף התקציבים באוצר, לבצע באמצעות חוק ההסדרים, שינוי ארגוני מקיף בנושא ולסגור את כלל המועצות הדתיות בישובים אשר מונים פחות מ-10,000 תושבים. על פי הצעת האוצר יישובים אלה יקבלו שירותים מהרשויות המקומיות הסמוכות או במועצות האזוריות.

על פי נתוני האוצר, מדובר ב-40 מועצות דתיות ברשויות מקומיות ובעוד 10 מועצות דתיות קטנות אשר יעברו לניהולה של המועצה הדתית. בין המועצות אשר תיסגרנה: שלומי, תל מונד, רמת ישי וראש פינה.

באוצר מסבירים כי הרשויות הן אלו שמכירים את האוכלוסיה ויודעים "איפה צריך לפתוח עוד מקווה ואיפה נדרש רב נוסף". גורמים באוצר מסרו ל"גלובס" כי היוזמה מיועדת אף היא לצמצם את המינויים הפוליטיים והאי סדרים שמתגלים במועצות אלו אשר לא זוכות לפיקוח ראוי.

באוצר מבקשים להבהיר כי אין ביוזמה כל פגיעה ברמת השירותים, בעובדי המועצות אשר "רק יחליפו מעסיק", כמו כן בתקציבים המיועדים ולאופי חלוקת הנטל (60% יתוקצב על ידי הרשות המקומית ו-40% הנותרים על ידי האוצר). באוצר מעריכים כי בעקבות השינוי הארגוני, צפויה התייעלות ושיפור ניכר בשירותי הדת.

שר הדתות, איציק כהן, אשר שמע על היוזמה כמה פעמים בעבר, עודכן על היוזמה החדשה בימים האחרונים ומסר בתגובה: "לא יקום ולא יהיה". *