חדשים

"רכות של זאבים"

סטף פני, מאנגלית: שרון פרמינגר, ידיעות ספרים, ספרי עליית הגג

מגמת התרגום לעברית של סופרות סקוטיות מודרניות נמשכת. אחרי ג'יי. קיי. רולינג ("הארי פוטר"), ג'קי קיי ("חצוצרה") ואלי סמית ("עולם מלון"), מגיע תורה של הסופרת הסקוטית הצעירה סטף פני, שנולדה וגדלה באדינבורו, אבל ספרה עוסק דווקא בהתיישבות הנידחת בדאב ריוור שבקנדה, שבה התחולל בשנת 1867 רצח ברוטלי.

גברת רוס מוצאת את גופת השכן שלה כשגרונו משוסף, ויוצאת לחפש אחר בנה בן ה-17 החשוד ברצח.

"לאכול להתפלל לאהוב"

אליזבת גילברט, מאנגלית: יעל סלע-שפירו, כנרת זמורה-ביתן

לפעמים כל מה שצריך זה לארוז מזוודה, להשאיר את העבר העגום מאחוריך ולחפש עתיד עתיר ריגושים. "לאכול להתפלל לאהוב" הוא סיפורה של אליזבת, שבגיל 35, אחרי גירושים, דיכאון ורומן כושל, מחליטה להיפטר מכל חפציה ולצאת להרפתקה. לאכול פסטה באיטליה, למצוא שלווה פנימית בהודו ולהשיג איזון ואהבה באינדונזיה.

"הקיץ האחרון"

אן ברשרס, מאנגלית: נינה דייויס, אריה ניר

סיפור על אהבה וחברות בין שלושה צעירים בפייר איילנד, מול חופי ניו-יורק. פול הוא החוליה הגברית, הנער מהבית שממול, ושתי הבנות הן אחיות: ריילי החזקה והנערית, עובדת כמצילה בחוף, וחובבת שחיות ליליות בעירום או שיט בים הסוער, ואחותה אליס היא האנטיתזה שלה. נשית, עדינה ואוהבת ספרים. קיץ אחד משנה את חייהם ומאלץ אותם להתבגר. זהו ספרה הראשון של ברשרס שרואה אור בעברית.

"פגאסוס נוחת"

ג'יימס לי ברק, מאנגלית: אינגה מיכאלי, אריה ניר

זהו סיפורו של בלש בשם דייב רובישו שחוקר במקביל את מותו של אלמוני שהתגלה בשולי הכביש, התאבדות של צעירה שהשתתפה באורגיה והפצה של שטרות מסומנים שנשדדו מבנק הקשור למאפיה. החקירה תקשר בין כל המקרים, מפלורידה ועד ניו-אורלינס.

"בבית המרפא"

דוד פוגל, הספרייה החדשה - הקיבוץ המאוחד

זו הנובלה הראשונה של דוד פוגל, מחבר יצירת המופת 'חיי נישואים', והיא נכתבה בפריז ב-1926. העלילה מתרחשת בבית מרפא לחולי ריאה, בעיירת נופש בדרום טירול, באלפים האוסטריים, שם משתזפים החולים בשמש, מול השלג של ההרים ובתוך נוף מעורר השראה וגעגוע, והם עסוקים מאוד בסקס, עגבים ופלירטוטים.

המהדורה שהופיעה בעברית ב-1974 הייתה מצונזרת. זהו הנוסח המלא של הנובלה.

"בעיני לוצ'יה"

ארתור ז'אפן, כתר

הסיפור מבוסס על פרט מתוך הביוגרפיה של קזנובה "ההיסטוריה של חיי", בה הוא מספר על אהבתו הראשונה, לוצ'יה, לה היה אמור להינשא - אלא שהיא נעלמה. רק שנים לאחר מכן, פגש אותה שוב. אז התברר כי הפכה לזונה, לאחר שמחלת האבעבועות השחורות השחיתה את פניה. נטישה זו של אהבתו הראשונה היא כביכול המניע הפסיכולוגי, שהפך אותו לרודף וכובש נשים.

הספר מתאר את המפגש המחודש דרך עיניה של לוצ'יה. לוצ'יה היא זונה שכבר ביססה את מעמדה באמסטרדם ומקפידה להסתיר את פניה ברעלה. היא לא מוכנה לחשוף את פניה ולא אף פרט מעברה. סיפור האהבה הטרגי מסופר בצורה קולחת, הממחישה היטב גם את רוח התקופה.

"בתה של המאהבת"

א.מ. הומס, מאנגלית: דפנה לוי, ספריית מעריב

סיפורה האישי של הומס, שנמסרה לאימוץ בילדותה, ובגיל 31 שמעה מפיו של עו"ד שהיה מעורב בתהליך האימוץ, כי אמה הביולוגית מעוניינת להיפגש עמה.

הומס היא אחת מהסופרות הבולטות באמריקה כיום. בעברית ראו אור ספריה "ג'ק", "הספר הזה יציל את חייך" ו"מוזיקה ללפידים". *