אלוני חץ מכרה בניין משרדים בלונדון ב-250 מיליון שקל

באמצעות קרן להשקעות בנדל"ן בבריטניה, ברוקטון קפיטל, בה מחזיקה אלוני חץ ב-25% ; החברה מעריכה כי תקבל סך של כ-26 מיליון שקל בגין חלקה בתמורה, ותרשום רווח לפני מס של כ-20 מיליון שקל

חברת הנדל"ן, אלוני חץ , שבשליטת נתן חץ, הודיעה היום (ג') לבורסה, כי קרן להשקעות בנדל"ן בבריטניה, ברוקטון קפיטל, בה מחזיקה אלוני חץ ב-25%, השלימה מכירת בנין משרדים בלונדון, תמורת כ-250 מיליון שקל.

מדובר במימוש הראשון של קרן ברוקטון, שרכשה את הבנין באזור מייפייר שבמרכז לונדון, במארס 2006 תמורת כ-150 מיליון שקל. החברה מעריכה כי תקבל סך של כ-26 מיליון שקל בגין חלקה בתמורה, ותרשום רווח לפני מס של כ-20 מיליון שקל.

את בניין המשרדים, ששטחו הכולל 2,100 מ"ר, מכרה הקרן לגורמים פרטיים. בבניין שוכן שוכר אחד - הסניף הלונדוני של הבנק השווייצרי יוליוס בר בנק. שכר הדירה בעת הרכישה עמד על מיליון ליש"ט בשנה אבל לפי התנאים החדשים, החל מחודש מאי 2009 יעלו דמי השכירות ל-1.9 מיליון ליש"ט בשנה, כשחוזה השכירות תקף עד לשנת 2019.

התשואה על שכרה הדירה הצפוי תעמוד על 4.9%. אלוני חץ התקשרה בתחילת חודש מארס בהסכם יחד עם גופים אחרים להקמת קרן ברוקטון להשקעות בנדל"ן בבריטניה. הקרן עוסקת בהשקעות בנדל"ן מניב, נדל"ן לפיתוח, ייזום והשבחה בבריטניה.

בשנת 2006 רכשה הקרן ביחד עם גופים נוספים, את רשת בתי החולים הפרטיים הגדולה בבריטניה, General Healthcare Group, תמורת כ-2.4 מיליארד ליש"ט. הקונסורציום שבמסגרתו רכשה הקרן את רשת בית החולים כלל גם את חברת Netwrok Healthcare Holdings הנסחרת בדרום אפריקה, שלושה משקיעים פיננסיים בריטים וחברת Netcare.

ע"פ מדיניות קרן ההשקעות, תועבר בשבועות הקרובים למשקיעים בקרן, מלוא התמורה ממכירת הנכס, בניכוי הוצאות המכירה, וההלוואות שנלקחו למימון רכישת הנכס.

מנכ"ל אלוני חץ, נתן חץ, אמר כי: "זהו מימוש ראשון של קרן הנדל"ן ברוקטון. הנכס נרכש על ידי הקרן סמוך למועד הקמתה והושבח על ידה בהצלחה. מימוש הנכס תוך השגת רווח הון נאה, מעיד כי גם בימים בהם מתחוללת טלטלה בשווקי הנדל"ן בעולם, נעשות עסקאות בנכסים איכותיים במחירים מלאים. בנוסף לנכס שנמכר כעת, השקיעה הקרן במספר נכסים נוספים בברטניה, אשר נמצאים בשלבי פיתוח והשבחה שונים ואנו מקווים למימושם המוצלח בעתיד".

אלוני חץ סיכמה את הרבעון השני של 2008 כשבשורה התחתונה סיימה בהפסד של 89.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 88.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך ההכנסות של החברה ירדו ב-8.7% ל-233 מיליון שקל, וההכנסות מדמי שכירות נותרו סביב רמה של כ-76 מיליון שקל.

אלוני חץ