יחיאל לביא מנכ"ל מוריה החברה לפיתוח ירושלים הודיע על פרישתו לטובת ניהול קרן השקעות

ינהל קרן השקעות ישראלית אמריקאית העוסקת בייזום מתחמי מגורים בישראל החל מתחילת נובמבר ; לדברי לביא, עדיין אין מועמד במקומו לניהול מוריה ; לביא: "הגעתי לשיא וזה נראה לי זמן נכון לצאת"

מנכ"ל מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, יחיאל לביא, הודיע על פרישתו לטובת ניהול קרן השקעות. לביא הודיע לראש העיר ירושלים ויו"ר דירקטוריון מוריה על כוונתו לפרוש מניהול החברה לטובת ניהול קרן השקעות ישראלית אמריקאית העוסקת בייזום מתחמי מגורים בישראל.

דובר מוריה, יהושע מור יוסף, מסר כי ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, ביקש מלביא לעכב את פרישתו במספר חודשים עד לחודש נובמבר, ויחיאל לביא נענה לבקשה. הוא יכנס לתפקידו החדש כמנכ"ל הקרן בתחילת נובמבר. לדברי לביא, עדיין אין מועמד במקומו לניהול מוריה.

יחיאל לביא שימש ב-16 השנים האחרונות בשורת תפקידים בחברת מוריה ובהם מהנדס החברה, מנהל החטיבה לפרוייקטים תחבורתיים, ומזה כחמש שנים הוא מכהן כמנכ"ל מוריה.

בתקופתו כמנכ"ל מוריה ביצעה החברה, בין היתר, את עבודת הקמת גשר המיתרים ("גשר קלטראווה") - כחלק מביצוע עבודות התשתית הציבורית של הרכבת הקלה וסללה את כביש 9 - הכניסה המערבית החדשה של ירושלים. באחרונה עסק לביא בהתנעת פרוייקטים חדשים, ובהם היכל הפיס, כביש בגין דרום וכביש 16.

לדברי לביא, "אני עוזב את מוריה כי מלאו 16 שנה לעבודתי שם, וכחמש שנים כמנכ"ל. למוריה יש עוד עתיד בביצוע פרויקטים חשובים בירושלים בין היתר בשנה הקרובה ייצא לביצוע כביש 4 דרום ופרויקט היכל הפיס. אישית אני מרגיש שהגעתי לסיום תקופה בעבודה, הגעתי לשיא וזה נראה לי זמן נכון לצאת. זה נכון גם לאדם וגם לארגון לזוז, ולא לשבת באותו מקום הרבה זמן".