הן זוכות להתעניינות רבה כבר בחדר הלידה, אבל מי מהן תנהיג בבוא היום את האימפריה המשפחתית?

מי מבין היורשות העתידיות אכן עומדת לרשת מיליארדים ולהיכנס ללא מאמץ לרשימה של עשירי העולם? ; ב"פורבס" טרחו ובדקו את בנותיהם של 150 העשירים ביותר, שלכולם היה שווי של 6.4 מיליארד דולר לפחות במארס השנה

היורשות העשירות, הבנות של, היו תמיד חומר לפנטזיות, לשמועות ולרכילות מרושעת פחות או יותר. בימינו, הן נחשפות בגיל רך יותר ויותר. כעת העולם מוקסם משתי יורשות מיליארדריות, שהן עדיין בחיתוליהן: ולנטינה פאלומה פינו, בתם בת השנה של סלמה האייק ופרנסואה אנרי-פינו, בנו של פרנסואה פינו, המיליארדר מספר 39 בעולם; והתינוקת שעדיין לא קיבלה שם של השחקנית קלי רוהאן וארוסה לשעבר, דייויד תומסון, האיש העשיר ביותר בקנדה.

למרות כל תשומת הלב שמורעפת על בנותיהם ונכדותיהם של הגדולים עשירי העולם, רבות מהן לא באמת יירשו את כל המיליארדים. פחות ופחות עשירים מורישים את כל נכסיהם לצאצאים, הן בגלל מסי הירושה הכבדים והן בגלל התעניינות בפילנתרופיה והחשש מ"סינדרום פריס הילטון".

כמה מיליארדרים מעדיפים אפילו לחסוך מצאצאיהם את כל הירושה המשפחתית. "כסף שלא הרווחת עלול להיות קללה איומה", אומרת הולי איסדייל, אסטרטגית שירותי ההון בליהמן ברדרס, שמייעצת ללקוחות בנושא של הקמת נאמנויות משפחתיות. שניים מעשירי אמריקה, וורן באפט וביל גייטס, כבר הכריזו מזמן על העברת החלק הארי של הונם לצדקה. באפט קרא לעשירים אחרים לעשות כמוהו.

לומדות את העסק

אם כן, מי מבין היורשות העתידיות אכן עומדת לרשת מיליארדים ולהיכנס ללא מאמץ לרשימה של עשירי העולם? ב"פורבס" טרחו ובדקו את בנותיהם של 150 העשירים ביותר, שלכולם היה שווי של 6.4 מיליארד דולר לפחות במארס השנה. המגזין התמקד בבנות ממשפחות קטנות, שאין להן הרבה אחים ואחיות. ב"פורבס" זכרו גם להשאיר מחוץ לרשימה שלהם את אלה שהוריהן כבר הכריזו על מפעלי צדקה נשגבים בנוסח גייטס, באפט או קרנגי בשעתו.

התוצאה היא רשימה היפותטית שצפויה להשתנות. הורים עלולים להפסיד את רכושם, או, כפי שגילו קרובי משפחתה של ליאונה הלמסלי המנוחה בשנה שעברה, הם עלולים להשאיר את העיקר לכלביהם האהובים. לא כללנו נשים שכבר ירשו את ההון המשפחתי, כמו ליליאן בטנקור, האישה העשירה ביותר בעולם, או יאנג הוינאן, הסינית העשירה ביותר, שבגיל 26 היא גם המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם.

מספר 1 ברשימה של "פורבס" היא ואנישה מיטאל בהאטיה, בתו של לקשמי מיטאל, הרביעי בעושרו בעולם. ואנישה, שידועה בעיקר בזכות החתונה שאביה מימן לכבודה בהשקעה של 60 מיליון דולר ב-2004, כבר מכהנת כדירקטורית בחברת הפלדה של אבא, ארסלור-מיטאל. יש לה רק אח אחד, ומעורבותה בעסקים הופכת אותה לבעלת הסיכויים הגדולים יותר לרשת את רוב הרכוש של אביה.

נסיכות הדירקטוריון

גם מספר 2 ברשימה היא ממוצא הודי, עיישה אמבאני, בתו של המיליארדר ההודי שהוא החמישי בעושרו בעולם. היא רק בת-עשרה, אך כבר יש לה אחזקה בשווי 80 מיליון דולר בחברה המשפחתית רילאיינס אינדסטריס.

גם מקומות נוספים ברשימה שמורים לבנות שכבר ממלאות תפקידים באימפריות העסקים המשפחתיות. בראש הקבוצה הזו אפשר למצוא את דלפין ארנו-גנסיה, בתו של ברנאר ארנו (מספר 13 בעולם), שמנהל את אימפריית מותגי היוקרה LVMH בשווי שוק של 50 מיליארד דולר. דלפין, שחברה במועצת המנהלים של החברה, מונתה למנכ"לית בית האופנה כריסטיאן דיור באפריל, בנוסף לניהול שני מותגים נוספים: פוצ'י ולבה. היא עשויה בהחלט לרשת את אביה בניהול ובנכסים.

עוד יורשת עם סיכויים גבוהים היא מרתה אורטגה פרז, בתו של אמנסיו אורטגה, איל רשתות השיווק הספרדי. היא יכלה לחיות בנחת ובבטלה על חלקה בהונו של אביה, 20.2 מיליארד דולר, אך במקום זאת היא לומדת איך לנהל אחריו את תשלובת האופנה אינדיטקס (זארה).

כמה מהיורשות ברשימה אינן ממתינות לכסף הגדול, ועוסקות בתחביביהן. אנסטסיה פוטנינה, שאביה, ולדימיר פוטנין, בנה אימפריה של הוצאה לאור, בנקאות וכרייה בשווי 19.3 מיליארד דולר, היא אלופת רוסיה לשעבר בגלישת רוח. סמנתה קלוגה, בתו של איל העיתונות ג'ון קלוגה, מנהלת חברת עיצוב תכשיטים ופריטי לבוש בלוס אנג'לס.

לא מופיעות ברשימה נשות חברה מפורסמות הרבה יותר, כמו פריס הילטון, שהיחסים בינה לבין המיליארדים של המשפחה רחוקים יותר, וסיכוייה לרשת את ההון לא גדולים. אפילו ההכנסות שלה מהפגנת נוכחות תמורת תשלום במסיבות ובמועדונים לא יכניסו אותה לרשימה הזו. *

יורשות