כחודשיים בלבד לאחר שהוכרזה כזוכה, משרדי התחבורה והאוצר חתמו היום (א') על הסכם הזיכיון עם חברת "שפיר הנדסה" שזכתה במכרז לתכנון, הקמה ותפעול של כביש רוחב 531 שעתיד להיסלל בין כפר סבא, רעננה והרצליה.
כפי שפורסם ב"גלובס", שפיר, שבשליטת משפחת שפירא, הוכרזה כזוכה בתחילת חודש יולי לאחר שהגישה את ההצעה הנמוכה ביותר בסך של כ-2.4 מיליארד שקל.
בניית הכביש תמשך כשלוש שנים. שפיר כעת תצטרך להגיע לסגירה פיננסית מול הבנקים למימון הפרויקט. את קונסורציום הממנים צפוי להוביל בנק לאומי.
מדובר בפרויקט בשיטת ה- P.F.I שבה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט נאמד ביותר מ- 3 מיליארד שקל.
כביש 531 צפוי להיות אחד מדרכי הרוחב המרכזיים באזור השרון שתחבר את התנועה מכביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל ( כביש 6) לאורך 20 קילומטר.
מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר בטקס החתימה כי ההתעניינות הגדולה במכרז והתחרות שהוא יצר מעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר.
החשב הכללי באוצר שוקי אורן ציין כי בשנים האחרונות חלה תנועה אדירה בתחום התשתיות וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי, "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי", הוסיף אורן.
סיטרמן מסר כי נוכח המצוקה התקציבית שבה נמצאת המדינה אין ספק כי יותר ויותר פרוייקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.