פואד ניצח למרות הביקורת: דירקטוריון נתיבי גז החליט למנות את אריה רמות שיפמן למנכ"ל החברה

תא"ל (במיל') שיפמן-רמות הוא המועמד המועדף על שר התשתיות, בנימין בן אליעזר ; תפקיד מנכ"ל נתיבי גז, האחראית על ההקמה והתפעול של תשתית הולכת הגז הטבעי, נחשב לאחד החשובים במשק האנרגיה

מנכ"ל חדש לחברת הגז הממשלתית. למרות הביקורת במשק האנרגיה, דירקטוריון חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, החליט ביום ה' האחרון למנות את תא"ל (במיל') אריה רמות שיפמן לתפקיד מנכ"ל החברה.

הדירקטוריון, בראשות היו"ר אוהד מראני, החליט לבחור בשיפמן שגבר על בכיר מאחת מחברות האנרגיה בארץ ומועמד נוסף מהסקטור הפרטי. שיפמן-רמות נחשב למועמד המועדף על שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר. במשק האנרגיה נמתחה ביקורת על המינוי בטענה שתנאי הסף במכרז הוקלו על מנת לקדם את המינוי.

יצוין כי גם המכרז הקודם לבחירת מנכ"ל לנתיבי גז, עורר ביקורת קשה בצמרת החברה, בטענה כי נעשה בו ניסיון לקדם את מועמדותו של סמנכ"ל ההקמה, יובל דבוסקין, שבינתיים עזב את החברה. לפני כחודשיים החליטה ועדת האיתור של הדירקטוריון לבטל את המכרז מכיוון שכל המועמדים לא מתאימים לתפקיד.

למכרז החדש ניגשו למעלה מ-50 מועמדים, כאשר לשלב הראיונות העפילו 8 מועמדים, ומהם כאמור נבחרו 3 מועמדים שיובאו להכרעת הדירקטוריון.

תא"ל (במיל') רמות-שיפמן, כיהן בעבר כסגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, ובתפקידו האחרון כסמנכ"ל למינהל בלשכת הקשר נתיב.

המצדדים במינוי טוענים כי יש למנות מנהל בעל ניסיון ניהולי על מנת שיחזיר את השקט לחברה. "מדובר באיש עם ניסיון רב בניהול מערכות גדולות והוא יוכל להחזיר את השקט לחברה. מהרגע שהוא נבחר ע"י הדירקטוריון", אמרו בכירים בנתיבי גז.

תפקיד מנכ"ל נתיבי גז, האחראית על ההקמה והתפעול של תשתית הולכת הגז הטבעי, נחשב לאחד החשובים במשק האנרגיה. סמנכ"ל ההנדסה בחברה, שמואל תורג'מן משמש כיום כמנכ"ל בפועל, עד לבחירת המנכ"ל החדש.