הפלאזה כתקדים: אם ובתה תובעות את יזמי סיטי טאואר בר"ג; טוענות כי רכשו דירות של 70 מ"ר - וקיבלו 47 מ"ר

הגישו תביעה בסך כ-600 אלף שקל ; תשלוז פולג שבשליטת יצחק תשובה היא אחד היזמים בפרויקט ; עו"ד אסא זהר: "התובעות נפלו קורבן למיצג שגוי ומטעה אשר גרם להן לשלם עבור הדירות מחיר מופרז בעליל"

לאחר התביעה המתוקשרת והשנויה במחלוקת של הרוכש הרוסי בפלאזה בניו-יורק, התביעות נגד היזמים הגדולים בגין אי עמידה בחוזים שנחתמו איתם מגיעות גם לישראל. רוכשי דירות בקומות המגורים בפרויקט שרתון סיטי טאואר שברמת-גן טוענים כי הדירות שקיבלו בפועל קטנות בהרבה ממה שהובטח להם.

שתי תובעות, אם ובתה, הגישו באמצעות עו"ד אסא זהר תביעה כספית בבית משפט השלום בתל-אביב בסך כ-600 אלף שקל נגד יזמי הפרויקט - תשלוז פולג שבשליטת יצחק תשובה, אחים עופר נכסים וא.דורי שבשליטת אורי דורי וחיים כצמן.

התובעות טוענות כי היזמים שמכרו להם את הדירות בפרויקט, הטעו אותם ומכרו דירות ששטחן קטן ממה שהוצג להם בעת חתימת החוזה. לטענתן, הנתבעים הציגו בפניהן מצג שווא ומטעה כאילו כל אחת מן הדירות הנמכרות להן הינה בשטח של 70 מ"ר כאשר בפועל שטחה של כל אחת מן הדירות הינו 47.7 מ"ר. לטענת עו"ד זהר, "התובעות נפלו קרבן למיצג שגוי ומטעה אשר גרם להן לשלם עבור הדירות מחיר מופרז בעליל".

לפי כתב התביעה, ב-2004 רכשו התובעות 2 דירות בנות שני חדרים. כל אחת מהדירות נרכשה תמורת כ-787 אלף שקל. התובעות טוענות כי היזמים לא ציינו במפרט ולא בהסכם המכר כיצד מחושב שטח הברוטו של היחידות. על-פי חוו"ד שמאי מקרקעין שצורפה לכתב התביעה, ההפרש בין התמורה ששולמה בפועל על-ידי התובעות בעקבות המצג המטעה של שטחי הדירות לבין התמורה הראויה על-פי השטח האמיתי שלהן עומד על סך של 232 אלף שקל לכל דירה. כמו כן מבקשות התובעות פיצוי בגין עוגמת-נפש בסך של 40 אלף שקל כל-אחת.