מלחמת העופות מתחדשת: רמי לוי מוכר עוף ב-3.59 שקלים לק"ג; שופרסל - ב-3.90 שקלים

הורדת המחירים באה דווקא בימים שבהם מחירי העוף האמירו לשיא חדש בשל הסמיכות לחגים ; רמי לוי: "אנחנו לא עושים מבצעים כדי לגרור רשתות אחרות אלא בשביל הלקוחות"

סנסציה או מלחמת מחירים חדשה? רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, פתח היום (ב') חזית חדשה מול רשתות השיווק הגדולות, שופרסל ורבוע כחול , כאשר הוריד את מחיר העוף בירושלים, במודיעין, בזיכרון-יעקב ובחיפה ל-3.59 שקלים לק"ג.

תגובתה של שופרסל לא איחרה לבוא - והיא הורידה את מחיר העוף בסניפי שופרסל דיל בירושלים, במודיעין, בזיכרון-יעקב ובחיפה ל-3.90 שקלים לק"ג.

הורדת מחיר העוף באה דווקא בימים שבהם מחירי העוף האמירו לשיא חדש, וזאת בשל הסמיכות לחגים. מחיר הקנייה של העוף לרשתות עומד על כ-20 שקל לק"ג, והמשמעות כעת היא כי לוי ושופרסל דיל יממנו 16-17 שקל לק"ג.

קניית העוף ברמי לוי מוגבלת ל-3 ק"ג ומותנית בקנייה מעל 100 שקל. "אני אעשה זאת כמה ימים. נראה מה תהיה התגובה, ואולי נמשיך את זה קצת יותר. אני מציע ששופרסל יעשו מבצעים גם בלי שאני אעשה - זאת יותר חוכמה. אני מאמין שנגרור את כולם פנימה, ואין שום בעיה עם זה. אנחנו לא עושים מבצעים כדי לגרור רשתות פנימה אלא בשביל הלקוחות", אומר לוי.

לדבריו, הוא בחר שלא להחיל את המדיניות הזאת על סניפי הרשת בבית"ר-עלית ובשער-בנימין, כיוון שבהם נמכר עוף בד"צ שמחירו יקר פי שתיים ממחירו של עוף רגיל. עם זאת, גם בסניפים אלה ירד מחיר העוף ל-11.9 שקל לק"ג.

כזכור, מלחמת המחירים הקודמת נפתחה בסוף חודש ינואר 2008, כאשר לוי פתח סניף בקריות והחל למכור עוף, פירות וירקות במחירי הפסד עד למחיר של 1.89 שקלים לק"ג עוף. החזית שפתח לוי גררה את כל הרשתות הפועלות בקריות להורדת מחירים. מלחמת המחירים התפשטה ביוזמת הרשתות הגדולות גם לירושלים, מעוז הליבה של לוי.