ביל גרוס יהיה ערב לאג"ח של ענקית הביטוח AIG בהיקף של 760 מיליון ד'

סוכנות הידיעות בלומברג: מנהל חברת ניהול הקרנות הגדולה בעולם, פימקו, הודיע כי יהיה ערב לחוב בהיקף זה של חברת הביטוח האמריקנית המקרטעת אם זו לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה נוכח המשבר אליו נקלעה

מנהל חברת ניהול הקרנות הגדולה בעולם, ביל גרוס, המכונה פימקו, הודיע היום (ג') כי יהיה ערב ל אג"ח בהיקף של 760 מיליון דולר שהנפיקה חברת הביטוח האמריקנית, AIG , במידה וזו לא תצלח לעמוד בהתחיבויותיה נוכח המשבר החמור אליו נקלעה החברה.

דברי גרוס נשמעים לאחר שענקית הביטוח האמריקנית נקלעה לקשיי נזילות ונפלה 61% במסחר אתמול עובדה אשר הביאה להורדת דירוג האשראי של החברה על-ידי סוכנות דירוג האשראי סטנדרט אנד פור (S&P) האמריקנית.

זאת, לאחר שהיה קיים חשש כבד כי החברה זקוקה לבטחונות של כ-75 מיליארד דולר על-מנת להמשיך בפעילותה.

את מתן הערבות צפוי לבצע גרוס באמצעות הקרן פימקו טוטאל ריטרן, קרן האג"ח הגדולה בעולם המנוהלת על ידו, שערבה בפועל לחובותיה של AIG באמצעות ניירות CDS, אשר ימומשו באם לא תצלח AIG את המשבר.

הקרן, המנהלת נכסים בהיקף של כ-132 מיליארד דולר, מגבה את אג"ח של החברה באמצעות מכירת ני"ע מסוג CDS, אשר תכליתם לכסות את חדלות הפרעון האפשרית של אג"ח של AIG אם זו אכן תתרחש.

נזכיר, כי ועדת הרשות לני"ע האמריקנית דיווחה בחודש שעבר כי פימקו מכרה ביטוח לאג"ח, בהיקף של 7.7 מיליארד דולר, כולל ביטוח של אג"ח בהיקף של 4.8 מליארד דולר שהונפקו בידי חברות פיננסיות.

[לאתר אפיקים סולידיים]