רמי שלמור: "רפורמה בשוק הטלוויזיה חשובה מאוד להתפתחות התעשייה"

הנהלת איגוד חברות הפרסום תקיים דיון עם ראשי תעשיית הטלוויזיה בנושא פתיחת הכבלים והלוויין לפרסום ; יו"ר איגוד חברות הפרסום: "פתיחת השוק מחייבת בחינה מעמיקה של ההשלכות על הערוצים המסחריים הקיימים"

הנהלת איגוד חברות הפרסום תקיים דיון עם ראשי תעשיית הטלוויזיה בנושא פתיחת הכבלים והלוויין לפרסום. "רפורמה בתחום הטלוויזיה המסחרית חשובה מאוד להתפתחות התעשייה. פתיחת השוק מחייבת בחינה מעמיקה של ההשלכות על הערוצים המסחריים הקיימים", אמר רמי שלמור, יו"ר איגוד חברות הפרסום.

אמש (ב') קיימה הנהלת איגוד חברות הפרסום, דיון בנושא פתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסום. לדברי שלמור, פתיחת ערוצים נוספים לפרסום יכולה להיות הזדמנות להגדלת שוק הפרסום הטלוויזיוני, בכך שתביא להצטרפות מפרסמים חדשים למעגל המפרסמים בטלוויזיה, כאלה שאינם יכולים להרשות לעצמם להשתמש במדיום זה היום, בגלל עלויות הפרסום הגבוהות.

אולם לדבריו, מצד שני, מבנה השוק היום הנשען על 2 ערוצים שניגשו למכרז בנתוני השוק הקיימים, עלול להיות שביר אם התחום יפתח ללא בחינה מעמיקה, על ההשלכות הכלכליות העשויות להיות לו על הזכיינים הקיימים. במסגרת המהלך יש לבחון אילו הקלות ניתן להעניק לזכיינים הקיימים על מנת שיוכלו להתחרות בשוק שבו יש עוד ערוצים מסחריים.

"רפורמה כזאת חשוב שתתקיים, תוך בחינה מעמיקה על ידי ועדה ייעודית שתוקם לשם כך. יש להימנע מלהעביר חקיקה חפוזה כחלק מחוק ההסדרים. הנהלת האיגוד קיבלה כאמור החלטה לכנס את התעשייה לדיון מעמיק בהשלכות ובהזדמנויות שיש ברפורמה המוצעת.