הניידות מוצתה: HOT חוזרת לקצב גיוס קבוע, חב' הסלולר מניידות בלי שמירה על המספר

HOT שומרת על קצב גיוס של כ-10 אלף מנויים בחודש כבר 7-8 רבעונים רצופים ; בשוק הסלולר הניידות כמעט ולא משפיעה - לאור העובדה שחברות הסלולר עשו כל שביכולתן כדי "לחסל" את התוכנית כמה שיותר מהר

ניידות המספרים מיצתה את עצמה גם בשוק הסלולרי וגם בשוק הנייח - כפי שעולה מנתוני החברות. כך, למשל, הנתונים מראים שקצב הגיוס של HOT חזר לרמתו המקורית עוד בטרם החלה תוכנית הניידות. HOT שומרת על קצב גיוס של כ-10 אלף מנויים בחודש, ומלבד קפיצה חריגה ברבעון הראשון השנה (עם תחילת הניידות) ל-45 אלף מנויים, מדובר בקצב גיוס קבוע כבר 7-8 רבעונים רצופים.

גם באוגוסט האחרון שמרה HOT על יציבות מבחינת גיוסים והעבירה לשורותיה 11 אלף מנויים חדשים. על-פי הערכות בשוק, קצב הגיוס הצפוי ברבעון השלישי לא אמור להשתנות, כך שנראה שהחברה מיצתה את השפעות ניידות המספרים עד הסוף.

גם בשוק הסלולר, נראה כי הניידות כמעט ולא משפיעה לאור העובדה שחברות הסלולר עשו כל מה שהן יכולות כדי "לחסל" את התוכנית כמה שיותר מהר. אחרי חודש של מבצעים בדצמבר האחרון, היום אף חברה לא מעודדת ניידות מספרים והנתונים מראים שרק 20% מהלקוחות שעוברים לחברה אחרת מתניידים עם המספר שלהם לחברה הקולטת. השאר פשוט מוותרים על המספר הקיים שלהם.

במלים אחרות, לחברות הסלולר אין ממש אינטרס להגיד שהניידות עובדת והן פשוט עושות ניודים ללא מספרים. הסיבה לכך, בין היתר, היא רמת תחרות לא מספקת שנובעת כתוצאה משוק רווי.

יחד עם זאת, גם המכשול לכניסת מתחרים חדשים עושה את שלו בתחום. העובדה שלא קיימת מסלקה מרכזית מונעת משחקנים חדשים להיכנס לשוק כי אז הם צריכים להשקיע כמה מיליוני שקלים רק בהיערכות הטכנולוגית וההנדסית של התחברות ישירה לכל מפעיל.

זו אחת הסיבות ש-018 אקספון, שמתכוונת להיכנס לשוק הטלפוניה הפנים ארצית באמצעות VoIP (טלפוניה מבוססת אינטרנט), תציע ללקוחות שלה בשלב הראשון להמשיך ולהישאר עם קו הבזק לצורך השיחות הנכנסות ואת השיחות היוצאות יעשו דרכה. ברור שכך הרווחיות נמוכה יותר מהשירות אבל זהו מצב זמני ובעתיד החברה תצטרך להשקיע בניידות מספרים מלאה כדי שתוכל להרוויח כסף מהתנועה הנכנסת.