ה"גוגל פון" צפוי להימכר ב-199 דולר

שלא כמו במכשירים סלולריים אחרים שמציגים את סמל היצרן ואת סמל המפעיל, המכשיר של גוגל יציג לראווה גם את הסמל של החברה

המכשיר הסלולרי המדובר של גוגל, המבוסס על תוכנת האנדרואיד של החברה, צפוי להימכר ב-199 דולר. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שציטט מקורות יודעי דבר.

בנוסף, שלא כמו במכשירים סלולריים אחרים, שמציגים את סמל היצרן ואת סמל המפעיל, המכשיר של גוגל יציג לראווה גם את הסמל של החברה.

הג'ורנל אמר כי הגוגל פון יושק ב-23 לחודש זה, כשהיצרנית תהיה קבוצת HTC הטייוואנית והספקית T-mobile האמריקנית, חטיבה של דויטשה טלקום.

בתוך כך, מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר אתמול (ד') כי החברה לא עשתה עבודה טובה מספיק בהסברת שיתוף הפעולה המתוכנן עם יאהו, אשר ספג ביקורת ציבורית רבה.

שמידט אמר שההנחות השגויות כוללות את הסברה ששיתוף הפעולה יעלה את מחיריהן של הפרסומות ושיאהו תיאלץ להישען בצורה מוגזמת על גוגל, כדי לנהל את עסק החיפוש המקוון שלה.

תחת תנאי ההסכם המוצע, גוגל תקלוט כמה משאילתות חיפוש שנעשו באתרים של יאהו, תתאים אותן לפרסומות ואז תחלק ביניהן את ההכנסות שעשויות להתקבל מכך.

גוגל טוענת כי העסקה תגדיל את התחרות באמצעות העזרה שיקבלו עסקי החיפוש של יאהו, אך מיקרוסופט ואחרים טוענים כי גוגל תקבל יכולת השפעה גדולה מדי על עסקי הפרסום המקוון.

משרד המשפטים האמריקני, מספר מדינות בארה"ב, קנדה והאיחוד האירופי בודקים כולם את שיתוף הפעולה, הצפוי להתחיל בראשית אוקטובר. שמידט אמר כי אם גוגל לא תקבל פידבק כלשהו מהרשויות הרגולטוריות לפני מועד זה, "אנו כן מתכוונים ליישם את העסקה. בעסקים שלנו, זמן הוא כסף".

משרד המשפטים, למשל, יכול לתבוע הן כדי למנוע את שיתוף הפעולה והן כדי לשנות את תנאיו. אך שמידט אמר כי העסקה, שנבנתה בין ינואר ליוני, עלולה שלא לתפקד כיאות באם תשונה. "בילינו 5 חודשים במו"מ על תנאי החוזה. הפרטים משמעותיים מאד".

שמידט הוסיף כי חלק נכבד מהביקורת שהעסקה סופגת לאחרונה הוא תוצאה של הסתה של מיקרוסופט. "אנו בטוחים שמיקרוסופט מעסיקה עצמה בלגרום לאנשים להתעצבן".