חשש לניגוד עניינים? איזי בורוביץ' היה בין התורמים לשר התחבורה מופז

ציפי לבני גייסה מתורמים 1,984,610.45 שקל ; בין התורמים: נועם לניר, שתרם 40 אלף שקל ודב לאוטמן - שתרם 20 אלף שקל ; עוד ברשימה: יזם ההייטק הסידרתי גיורא ירון, שתרם 40 אלף שקל

לאחר שסירבה המועמדת לראשות קדימה, ציפי לבני, לחשוף לבקשת "גלובס" את רשימת התורמים לקמפיין הבחירות שלה לפני הפריימריז, פירסם הבוקר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, את רשימות התורמים לכל המועמדים, כמחוייב על פי חוק.

בין התורמים ללבני, יזם ההייטק הסידרתי גיורא ירון שתרם 40 אלף שקל, יו"ר ומייסד קבוצת פורמולה מערכות דן גולדשטיין שתרם גם הוא אותו סכום, יו"ר ויסוצקי שלום זיידלר שתרם 20 אלף שקל לקמפיין של לבני. איל ההון צ'ארלס ברונפמן תרם לשרת החוץ 40 אלף שקל, דב לאוטמן היזם ואיש העסקים העניק לשרת החוץ 20 אלף שקל, מייסד ומנכ"ל חברת ההיי-טק אופטיר ישראל מזין העביר לחשבון הבנק של הקמפיין 30 אלף שקל ויו"ר קבוצת אלול דוד קוליץ תרם 25 אלף שקל.

ברשימת התורמים של היו"ר הנבחרת של קדימה מופיעים גם מייסד אמפייר אונליין נועם לניר, שתרם 40 אלף שקל.

על-פי חוק המפלגות, גובה התרומה המקסימלי למתמודד בבחירות פנימיות לראשות מפלגה עומד על 40 אלף שקל מאדם פרטי. על המועמדים נאסר לקבל תרומות מחברות או תאגידים. המועמד על פי החוק יכול לצבור סכום של עד שני מיליון שקל בלבד. המתמודד רשאי לממן סכום זה מכיסו ולהימנע מגיוס תרומות.

לפני כחודש נכנס לתוקפו תיקון לחוק המפלגות על פיו יחויבו נבחרי הציבור בדיווח מיידי על כל תרומה שקיבלו לצורכי בחירות ולא רק בתקופת הבחירות. עם זאת, על מפלגות שהיו מצויות כבר בבחירות פנימיות בעת כניסתהחוק לתוקף, כמו קדימה, המשיכה לחול הוראת השעה הקיימת על פיה מחויבים המתמודדים להעביר את רשימת התורמים להם רק למבקר המדינה לאחר הבחירות. על פי החוק הקיים על מבקר המדינה חלה החובה לפרסם באתר האינטרנט של המשרד את הסכומים ואת שמות התורמים שתרמו 1,000 שקל או יותר, כפי שנמסרו על ידי המועמדים ובאחריותם.

איזי בורוביץ תרם 500 שקל למופז

500 שקל, זה סכום התרומה שהעניק איזי בורוביץ', מבעלי קבוצת כנפיים, בעלת השליטה באל על, לשר התחבורה, שאול מופז.

ברשימת התורמים של שר הפנים, מאיר שטרית, ניתן למצוא את יבואן טויוטה, ג'ורג' חורש, שהעניק לשר את הסכום המקסימלי המותר לתרומה, 40 אלף שקל, וכן את יו"ר החברה לישראל ויו"ר צים עידן עופר, שתרם לשטרית סכום זהה. יו"ר דנקנר השקעות שמואל דנקנר, תרם לשטרית 15 אלף שקל.

ברשימת התורמים שסיפק השר אבי דיכטר למבקר המדינה מופיעים האלוף לשעבר, עמירם לוין שתרם 5,000 שקל וכן העיתונאי לשעבר, נפתלי בן סימון שתרם סכום זהה.