דחייה נוספת: ביהמ"ש הוציא צו מניעה נגד מכרז הרדיו בירושלים

קבוצת רדיו ירושלים, המפעילה את התחנה מזה למעלה מ-12 שנה, עתרה נגד הרשות השנייה בבקשה לפסול את הצעת קבוצת רדיו הבירה ולהוציא צו נגד קיום המכרז ביום ראשון הקרוב, זאת עד לעריכת דיון בעתירה

כצפוי: מכרז רדיו ירושלים נדחה שוב. בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (ה') צו ביניים נגד הכרעת הרשות השנייה בדבר הזוכה במכרז, שאמור היה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

כפי שנחשף אתמול (ד') ב"גלובס", קבוצת רדיו ירושלים, המפעילה את התחנה מזה למעלה מ-12 שנה, עתרה נגד הרשות השנייה בבקשה לפסול את הצעתה של קבוצת רדיו הבירה ולהוציא צו ארעי נגד קיום המכרז ביום ראשון הקרוב, זאת עד לעריכת דיון בעתירה.

העתירה המנהלית הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר-פילוסוף.

הדרישה של קבוצת רדיו ירושלים לפסול את קבוצת רדיו הבירה מבוססת על שתי טענות עיקריות:

הטענה הראשונה מתייחסת לעובדה שארומה, מפעילת ארומה מיוזיק בר ובעלת השליטה בקבוצת רדיו הבירה, היא לכאורה "סוכן של מבצע", ולפיכך אינה רשאית להשתתף במכרז לפי חוקי הרשות השנייה.

הטענה השנייה מתייחסת לעסקה בה חברת עופר מדיה קנתה 25% מחברת לוגיה, ובכך הפכה לבעלת שליטה בקבוצת רדיו הבירה. ברדיו ירושלים טוענים כי בעלות זו גורמת ל"החזקה צולבת" - שכן אודי אנג'ל, מבעלי עופר מדיה, מחזיק גם 51% בזכיינית ערוץ 2 רשת - והחזקה כזו אסורה על-פי חוקי הרשות השנייה.

מהנהלת רדיו ירושלים נמסר היום: "בית המשפט יצטרך להכריע האם קבוצה שהרכבה ופועלה סותרים את דרישות המכרז יכולה לגשת אליו. התחושה היא כי הרשות השנייה סותרת את החוקים שקבעה בעצמה, ומציגה פרשנויות מרחיקות לכת על מנת להכשיר את ההתמודדות של רדיו הבירה".