אחרי המיזוג: לאחר שרכש את בנק המשכנתאות HBOS, לוידס הבריטי מגייס הון

מניית הבנק ירדה אמש ב-48 פני ליש"ט לכ-2.85 ליש"ט למניה ; לוידס, הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה, יגייס 767 מיליון ליש"ט ; לנעילת שבוע המסחר באירופה

לוידס TSB , הבנק הרביעי בגודלו ביותר בבריטניה, שהשתלט השבוע על בנק המשכנתאות HBOS (האליפקס-בנק אוף סקוטלנד), מתמודד מאז עם צניחה במנייתו. מה שגרם לבנק להכריז על גיוס הון חדש - לוידס יגייס 767 מיליון ליש"ט (1.40 מיליארד דולר).

עד להכרזה על האיסור על המסחר בשורט, צנחה המניה ב-48 פני-ליש"ט למחיר של 285.75 פני-ליש"ט למניה.

ההודעה של הממשל האמריקני על תוכניתו להצלת המערכת הפיננסית והאיסור שהכריזה הרשות הפדרלית לני"ע (SEC) על סחר בשורט אוששו את המניה והבנק החליט לנצל את ההזדמנות לגייס הון באמצעות הנפקת מניות במחיר המשקף פרמיה של 5% מעל המחיר הנוכחי של המניה.

בהודעת הבנק נאמר כי "הגיוס שעליו הוכרז יאפשר לבנק לחזק את הלימות ההון הקיימת שלו, כדי להיערך לתוכניות הפיתוח והפעילות העסקית שלו". לוידס, בניגוד לעמיתיו למגזר הבנקאי, ידוע במדיניות ההשקעות הזהירה שלו. בזכות המדיניות הזו, הבנק נמצא במצב טוב בהרבה מרוב הבנקים הגדולים בעולם. לאחר המיזוג עם HBOS יחס ההון הראשוני של לוידס, המהווה מדד מפתח לחוסנו, ירד ל-5.9%. הבנק מסר שהוא מתכוון לחזור ליעד של הלימות הון של 6-7% באמצעות מכירה סלקטיבית של חלק מנכסיו.

אלא שהירידה בהלימות ההון של לוידס כבר מעוררת דאגה מסוימת בקרב אנליסטים. סוכנות הדירוג פיץ' כבר הכריזה השבוע שהיא מכניסה את לוידס ו- HBOS למעקב לקראת הורדת דירוג, לאחר ששני הבנקים הודיעו על העסקה ביניהם.