מחכים לפולסון: המו"מ בין מורגן סטנלי לוואכוביה מתעכב בשל תוכנית ההצלה של הממשל

התוכנית היקרה עוד לא יצאה לדרך, וכבר היא מראה סימנים של השפעה על המגזר הפיננסי ; מורגן סטנלי שוקל עסקה חליפית עם הקרן הריבונית של סין

תוכנית החילוץ שמכין הממשל האמריקני למגזר הפיננסי עוד לא אושרה בקונגרס וכבר היא מתחילה לתת את אותותיה על השוק. בנק וואכוביה ובית ההשקעות מורגן סטנלי , שמנהלים מזה מספר ימים שיחות על מיזוג, האטו את המו"מ בהמתנה להתפתחויות.

שני הגופים הפיננסייים החליטו לעצור את השיחות שבהן דנו באפשרות למיזוג מלא שלהם, ולהעריך מחדש את הכדאיות של עסקה כזאת, לאור ההכרזה של הממשל על התוכנית להצלת המגזר הפיננסי.

הקפאת השיחות היא סימן לדרך בה התוכנית של הממשל עשויה לשנות את הדינמיקה של המיזוגים והרכישות במגזר השירותים הפיננסיים הנאבק עם משבר אשראי מתמשך.
"התוכנית של הממשל מעניקה לכולם פסק זמן כדי לקחת נשימה עמוקה ולראות איך הסביבה החדשה יכולה לשנות דברים", אומר מקור המקורב למו"מ בין שני הבנקים.

המקורות המקורבים לשיחות אמרו ל"פייננשל טיימס" שהדיונים בין מורגן סטנלי לוואכוביה יימשכו במהלך סוף השבוע, אבל הוסיפו שכעת השיחות נעדרות את תחושת הדחיפות שאפיינה אותן בימים האחרונים, כשהמניה של מורגן סטנלי היתה במצב של צניחה חופשית.
המניה של בית ההשקעות עלתה אתמול (ו') ב-21%, כשהשווקים, בעיקר במגזר הפיננסי, התעודדו והגיבו בהקלה לתוכנית הממשל להפרדה בין הנכסים הטובים לרעים במגזר השירותים הפיננסיים.

כאלטרנטיבה לעסקת וואכוביה, נודע כי מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'ון מק, שוקל למכור נתח נכבד ממנו קרן הריבונית של סין, CIC, שכעת מחזיקה ב-9.9% ממניות בית ההשקעות.