בעקבות עסקת הרכישה של ברקליס דורשת השלוחה האירופית של ליהמן מהנהלת הבנק 8 מיליארד דולר

בעקבות רכישת פעילות הליבה של הבנק על יד ברקליס יזכו עובדי הבנק בארה"ב לבונוס של 2.5 מיליארד דולר ; עובדי ליהמן ברדרס בלונדון: "שערוריה"

הנהלת ליהמן ברדרס אירופה, הפועלת מלונדון, דורשת את החזרתם של למעלה מ-8 מיליארד דולר שהועברו לחברת האחזקות האמריקאית של בנק ההשקעות הכושל לפני שהתמוטט.

הדרישה, שהועברה במכתב שנשלח על-ידי חברת רואי החשבון PwC ביום רביעי האחרון, צפויה לזכות לתשבחות מצד הסגל של 4,500 עובדי ליהמן בלונדון, שרבים מהם הביעו כעס על כך שבשלוחות של הבנק באירופה לא נמצא מזומן כשהחברה האם הידרדרה בין לילה למצב של פשיטת רגל.

טוני לומאס, שותף ב- PwC המוביל את הדרישה, אמר "שהעובדה שסכום של 8 מיליארד דולר הועבר לניו יורק בימים שקדמו להתמוטטות של ליהמן לא נראתה חשודה לעובדי השלוחה האירופית, למרות שהוא "לא מוציא דבר מכלל אפשרות".

לפי הערכה של מקור המקורב לבנק, הסכום של 8 מיליארד הדולרים לא נשלח לארה"ב בהעברה יחידה, אלא בסדרה של העברות, ששיקפו אגירה של אמצעי מימון במהלך הימים האחרונים של כושר הפירעון של הבנק.

בשלוחה האירופית של ליהמן כועסים לאחר שהתברר שבעקבות רכישת פעילות הליבה של הבנק על-ידי בנק ברקליס, עובדי הבנק בארה"ב יקבלו בונוס של 2.5 מיליארד דולר, במטרה למנוע מהם לנטוש את ליהמן, בזמן שעובדי הבנק באירופה ובמזרח התיכון סובלים מחוסר ודאות לגבי משרתם. עובדי ליהמן בלונדון כינו את הבונוס "שערוריה".