כתבי אישום באשמת רצח הוגשו נגד רוני רון ומארי פיזם

(עדכון) - שעות ספורות לפני הלווייתה של רוז בצרפת, הגישה הפרקליטות את כתבי האישום נגד סבה ואמה ; "הנאשמים, או מי מהם, הכניסו את רוז לתיק לאחר מותה או בעודה בחיים", נטען בכתב האישום

רוני רון ומארי פיזם הואשמו היום (ב') ברצח הילדה רוז פיזם, בת הארבע, שגופתה הושלכה בתוך מזוודה לנחל הירקון. שעות ספורות לפני הלווייתה של רוז בצרפת, הגישה בצהריים הפרקליטות את כתבי האישום נגד סבה ואמה.

החלטת הפרקליטות להאשים את מארי פיזם ברצח התקבלה בתום דיונים רבים, לנוכח החשש, כי חומר ההרשעה יקשה על הרשעה בסעיף רצח.

בכתב האישום לא צויין כיצד נרצחה רוז ומתי וגם אין התייחסות לעדותו של רון, לפיה "הפליק" לרוז במהלך הנסיעה וכך היא מתה. כתב האישום גם לא מפרט מה חלקו של כל אחד מהנאשמים ברצח.

"הנאשמים, או מי מהם, הכניסו את רוז לתיק לאחר מותה, או בעודה בחיים", נטען בכתב האישום, "בהמשך נטל רוני את התיק ובתוכו רוז, או גופתה והשליכו לתוך מי נחל הירקון בתל-אביב. במעשים המתוארים גרמו הנאשמים בכוונה תחילה למותה של רוז".

ההחלטה הסופית בנוגע לסעיפי כתבי האישום התקבלה רק הבוקר, לקראת הדיון בבית משפט השלום ברמלה בבקשת המשטרה להאריך עד תום ההליכים את מעצרם של רוני רון ומארי פיזם.

גורם בפרקליטות הבהיר היום, כי "היו בפרקליטות התלבטויות רבות בכל הקשור להגשת כתב אישום, כאשר עיקר ההתלבטויות היו בנושא איזה עבירות לייחס לשניים".

עם זאת, גורם במשטרה העריך כי יהיה צורך להוכיח שהיתה כוונה תחילה ברצח, דבר שעל-פי ממצאי החקירה קשה להוכיח. אולם, הוא הבהיר כי לפרקליטות לא היתה ברירה, אלא להגיש כתבי אישום באשמת רצח: "אם לא יאשימו אותם ברצח, איך יקבל הציבור את זה שילדה בת ארבע נהרגה כך, והחשודים ברצח במשך 45 ימים מואשמים לבסוף בעבירה קלה יותר?".