פרטנר הופכת מחברת סלולר לחברת תקשורת: תספק שירותי אינטרנט וטלפוניה נייחת

שירותי הטלפוניה יהיו מבוססי אינטרנט תחת הקידומת 074 ; בנוסף, תציע חנות מקוונת להורדת סרטים ומוזיקה

חברת פרטנר הכריזה היום (ג') רשמית על הפיכתה לספקית שירותי תקשורת כוללים בנוסף להיותה חברת סלולר. במסגרת המהלך האסטרטגי החדש, אותו התווה המנכ"ל דוד אבנר מיומו הראשון בחברה, תציע פרטנר מגוון רחב של שירותים לצד שירותי התוכן ושירותי הסלולר שהיא מספקת כיום, והכל תחת קורת גג אחת: טלפוניה קווית, שירותי אינטרנט ומדיה בידורית. חלק מהשירותים יושקו לקראת סוף השנה וכשהשאר יושקו במחצית הראשונה של 2009.

שירותי הטלפוניה הביתית של פרטנר יהיו מבוססי אינטרנט (VoIP) והקידומת שתוצע לקו הנייח היא 074. החברה תספק את כל מוצרי הבסיס: תא קולי, שיחת ועידה, שיחה ממתינה וכו'. כמו כן, תאפשר החברה שירות "משיכת שיחה", המאפשר לענות על שיחה נכנסת לטלפון הנייד מהטלפון הקווי ולהיפך.

פרטנר, כאמור, נכנסת גם לעולם ספקיות האינטרנט (ISP) דרכו תספק שירותי גלישה באינטרנט שיכללו יכולות אנטי וירוס מתקדמות, רשת ביתית אלחוטית, ושירותי מולטימדיה ביתיים.

אלטרנטיבה ישראלית ל-iTunes?

בנוסף, הכריזה החברה על השקת אתר orange time, פורטל בידור גדול שיכלול חנות מקוונת שתאפשר הורדת סרטים וסדרות באורך מלא לצד שירים שניתן יהיה להוריד למחשב ולמכשיר הסלולרי. למעשה, מדובר בשירות הדומה במאפייניו לחנות המקוונת שמציעה חברת אפל בחו"ל - iTunes - שהפכה בשנים האחרונות לספקית מוזיקה מובילה.

לצורך השקת orange time חתמה פרטנר על הסכמי תוכן עם האולפנים המובילים בתחום הסרטים והסדרות והן בתחום המוזיקה כמו וורנר מיוזיק, EMI, NMC, הד ארצי ועוד.

יש לציין כי חלק מקטלוג התוכן יוצע בתשלום וחלקו יהיה זמין בחינם לכלל הגולשים ולא רק ללקוחות החברה. בפרטנר אומרים כי בעתיד ייעשה חיבור בין עולמות התוכן של החברה למסכי הטלוויזיה הביתיים, כך שסרט שיורד למחשב יוכל להיות מוקרן בטלוויזיה הביתית.

"כחברה המובילה בישראל בתחום התוכן הסלולרי, אנו מרחיבים את פעילותנו לזירה האינטרנטית", אמר היום ארז פז, סמנכ"ל השיווק והתוכן בפרטנר. "לראשונה, יוצע לקהל הלקוחות פורטל התוכן העשיר ביותר בישראל הכולל תכני פרימיום מספקי התוכן המובילים בארץ ובעולם. בנוסף למיטב התכנים, יוצעו באתר גם שירותי קהילה כגון פורומים, בלוגים ותכני משתמשים", הוסיף פז.

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אמר היום כי "הבשילה העת, הן טכנולוגית והן בדפוסי השימוש, להעשיר את מגוון השירותים שנספק ללקוח", אמר. "אנו עדים למגמות המסתמנות בשוק התקשורת בארץ ובעולם הכוללות גיוון במספר דרכי הגישה בפס רחב לבית הלקוח. גם הכיוונים הרגולטוריים מצביעים על הבנה כי יש לחלוק את התשתיות הקרקעיות עם שחקנים חדשים".

עוד הוסיף אבנר כי "דפוסי הצריכה של הלקוח עברו תמורות רבות בשנים האחרונות. אנו עדים לגידול מתמיד בצריכה בעלת מאפיינים אישיים המותאמת להעדפות השונות של הלקוחות הן בסוג התכנים והן באופן ובזמן בו צורך הלקוח תכנים אלה".

לצורך התרחבות החברה לתחומים חדשים, הקימו בפרטנר חטיבה חדשה אשר תעסוק בתחומי האינטרנט והתקשורת הנייחת ובראשה יעמוד אלון ברמן, שניהל עד כה במקביל את חטיבת הטכנולוגיות. בפרטנר מתכוונים למקסם את הסינרגיה בין תחום הסלולר ותחומי הפעולה החדשים תוך שימוש ביתרונות האיכות והגודל הנובעים מפעילותה בתחום הסלולר. לדברי ברמן, "אנו מתכוונים לנצל את היתרונות הטכנולוגיים שלנו על מנת לאפשר לצרכן הישראלי חווית טלפוניה חדשנית ורלוונטית, יכולות אינטרנט מתקדמות וחוויית מולטימדיה עשירה".