בעלי אג"ח של ליהמן עלולים להפסיד 110 מיליארד דולר

הפסדים נוספים על פוזיציות הנגזרים של ליהמן, שטרם חוסלו, עלולים להשאיר על השולחן סכום נמוך עוד יותר לבעלי האג"ח

משקיעים שמחזיקים באג"ח של ליהמן ברדרס עלולים להפסיד כ-110 מיליארד דולר, בגלל הצניחה בערכי הנכסים שישולמו לנושי בנק ההשקעות שפשט רגל לפני שבוע.

הפסדים נוספים על פוזיציות הנגזרים של ליהמן, שטרם חוסלו, עלולים להשאיר על השולחן סכום נמוך עוד יותר לבעלי האג"ח. "אני לא יודע מה יהיה מצבם, אך ספק אם מצבם יהיה טוב", אמר דן פאס, סגן נשיא לומיס סיילס, שמחזיקה במעט אג"ח של ליהמן.

מי שהשקיע בחוזי CDS שהגנו עליו לכאורה מחדלות פירעון או פשיטת רגל של ליהמן יקבל כנראה 18 סנט לדולר, כשחוזים אלו יוסדרו במכרז סבוך ב-10 באוקטובר.

משקיעים מוסדיים כמו קרנות פנסיה ונאמנות מחזיקים הרבה אג"ח של ליהמן, ולהפסדיהן יהיו השלכות מרחיקות לכת על העמיתים והמשקיעים הקטנים בהן. כך, "חברת המשכנתאות החקלאיות הפדרלית" מסרה שתפסיד 60 מיליון דולר מאחזקות באג"ח ליהמן.

שבוע לפני פשיטת הרגל של ליהמן, אג"ח הבכורה שלה, בהיקף 110 מיליארד דולר, נסחרו עדיין בכ-95 סנט לדולר. לפני שבוע הן צנחו ל-35 סנט לדולר, וכעת הן נסחרות בכ-18 סנט לדולר. החובות הנחותים של ליהמן - האג"ח האחרונות להיפדות, בסך 17 מיליארד דולר - נסחרו אתמול בסנט אחד לדולר.

"האג"ח נסחרות בפחות מ-20 סנט לדולר, מחיר שמשקף את פשיטת הרגל, בה נושים רבים מתמודדים על מאגר מתכווץ של נכסים בשווי לא ברור", אמרה קתלין שנלי מחברת המחקר ג'ימה קרדיט.

בשבוע שעבר ליהמן חתם על מכירת הנכס החשוב שלו, בנקאות ההשקעות בצפון אמריקה, לברקליס ב-1.75 מיליארד דולר. העסקה הושלמה כבר אתמול (ב'), וברקליס הציע עבודה ל-10,000 מעובדי ליהמן. דובר החברה מסר כי עד סוף היום נענו 8,000 מעובדי ליהמן להצעה, בהם בארט מקדייד, שהיה הנשיא וסמנכ"ל התפעול.

העסקה הזו בוצעה במהירות שיא, אך פרקליטי ליהמן מסרו שערך נכסי החברה כבר צנח בשבוע האחרון מכ-70 מיליארד דולר ל-47.4 מיליארד דולר. *