ברננקי למחוקקים: "אם לא תאושר תוכנית החילוץ - יהווה הדבר איום לשווקים ולכלכלה שישקעו במיתון"

כך על פי טיוטת נאומו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט שפורסמה בבלומברג, מוקדם מן הצפוי ; "פעולה של הקונגרס נדרשת בדחיפות לצורך ייצוב המצב הנוכחי והמנעות ממצב שעשוי להיות בעל תוצאות הרות אסון לשווקים הפיננסים והכלכלה האמריקנית" ; "השווקים הפיננסים הגלובליים מצויים עדיין תחת לחץ יוצא דופן"

טיוטת הדברים שצפוי לשאת היום (ג') יו"ר הפדרל ריזרב, ברננקי בפני ועדת הבנקאות של הסנאט מתפרסמת היום מוקדם מתמיד, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. הדברים פורסמו היום בבלומברג, לאחר שקודם לכן פורסמה גם טיוטת דבריו של שר האוצר האמריקני פולסון.

על פי הטיוטה יאמר ברננקי למחוקקים: "אם לא תאושר תוכנית החילוץ - יהווה הדבר איום לשווקים ולכלכלה שישקעו במיתון" והוסיף: "פעולה של הקונגרס נדרשת בדחיפות לצורך ייצוב המצב הנוכחי והמנעות ממצב שעשוי להיות בעל תוצאות הרות אסון לשווקים הפיננסים והכלכלה האמריקנית". והוסיף גם "השווקים הפיננסים הגלובליים מצויים עדיין תחת לחץ יוצא דופן".

ברננקי ושר האוצר האמריקני, הנרי פולסון לוחצים על הסנאט לאשר במהירות את תוכנית החילוץ שהיקפה נאמד ב-700 מיליארד דולר, ויעודה להסיר את אבן הריחיים המונחת על צווארה של המערכת הבנקאית, בדמותם של נכסים מגובי משכנתאות ונכסים בעייתיים אחרים שמשפיעים על נזילות המערכת.

המחוקקים בועדת הבנקאות של הסנאט, אשר לפניהם נושאים ברננקי ופולסון את דיבריהם מערימים קשיים ושאלות רבות ונמנעים עד כה מלאשר את התוכנית באופן עיוור ולשמש כחותמת גומי, כאשר הדמוקרטים דורשים כי התוכנית תכלול תמיכה גם בבעלי הבתים שנפגעו קשות במשבר, ולהגביל את התשלומים לבכירים במערכת הבנקאית, כמו גם שאלות שעלו מצידם של המחוקקים הרפובליקנים בקשר עם גודלה ואופן מימונה של התוכנית.

יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, דוד, אמר בתגובה לדבריהם של שר האוצר ויו"ר הפד' כי תוכנית החילוץ היא "אדירה ושלא ניראתה כמוה" בהיקפה, וכי חסרים בה פרטים. ועל פי רויטרס הוסיף יו"ר הדמוקרטי כי התוכנית לא תעשה דבר על מנת לעצור את המנכ"לים מלזרוק פאת הנכסים ה"מורעלים" על משלם המיסים. והוסיף כי התוכנית חייבת להכיל בתוכה הגנות על משלמי המיסים, פיקוח תקין, וטיפול בבעיית עיקולי הבתים.