עתירה: ראש מועצת כפר-יונה העניק הטבות בארנונה לעובדי מועצה

לטענת העותר, אפרים דרעי והמועצה החליטו בשרירותיות כי יש מקום להעניק ל-8 עובדי מועצה הטבות חריגות בתשלום חובות ארנונה ; העותר מציין שדרעי טען כי ההסדרים חוקיים וכי אין בכוונתו לבטלם

אבישי ברעם, חבר במועצה המקומית כפר-יונה, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה לביטול הסדרי תשלום חובות הארנונה בין המועצה המקומית והעומד בראשה, אפרים דרעי, לבין 8 עובדי מועצה.

לטענתו, דרעי והמועצה החליטו בשרירותיות כי יש מקום להעניק ל-8 עובדי מועצה הטבות חריגות בתשלום חובות ארנונה. העותר מציין כי דרעי טען שההסדרים חוסים תחת החוק וכי אין בכוונתו לבטלם.

לדברי העותר, לשמונה ניתנו הסדרים לתשלום חובות ארנונה בסך עשרות עד מאות אלפי שקלים (החוב הכולל - כ-570 אלף שקל), במסגרתם הם משלמים תשלומים חודשיים זעומים של מאות שקלים בלבד (שיעור ההחזר החודשי הכולל - 1,900 שקל). זאת, כאשר ההחזר החודשי נפרס בפועל לעולם, וגובה התשלום החודשי אינו מכסה אף את ההצמדה והריבית, כך שהחוב גדל משנה לשנה. כך למשל, חוב של כ-152 אלף שקל נפרס לתשלומים חודשיים של 400 שקל.

העותר טוען כי מדובר בניסיון של מועצה מקומית בישראל, ובראשה ראש המועצה, לאפשר למקורבים לה לשלם חובות לפי הסדרים בלתי סבירים ובניגוד לחוק.

לדבריו, החוק מגביל הסדרים לפריסת תשלום חוב ארנונה לתקופה מקסימלית של שנה ממועד החיוב. הוא מציין כי חלק מהחייבים הינם בעלי נכסים, החיים ברמת חיים גבוהה. (עת"מ 2601/08).