פרוקסימה לקראת הפקיעה - הרע עוד לא מאחורינו

גלובס tv [לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] ; משה דואני מפרוקסימה על העליות החדות של תחילת השבוע: "השוק ברח לכל השחקנים אשר התחילו לרדוף אחריו ולכתוב כל הזמן את הסטרייקים"

פקיעת האופציות על מדד ת"א 25 אשר צפויה להתבצע מחר (ה') עם פתיחת המסחר בבורסה, מעוררות עניין רב הפעם יותר מהפקיעות הקודמות וזאת בייחוד לנוכח המסחר החריג אשר נרשם השבוע באחד העם, כאשר המשקיעים ראו לנגד עיניהם כיצד מזנק מדד ת"א 25 בתיקון חריף של למעלה מ-8% ביום ראשון האחרון. הדבר גרם למסחר עצבני ביותר באופציות המעו"ף, וזאת כאשר סטיות התקן עלו בצורה חריפה והגיעו בשיאן הקצר לאזור ה-45%.

"השוק בעצם ברח לכל השחקנים אשר התחילו לרדוף אחריו ולכתוב כל הזמן את הסטרייקים, נכון לעתה ישנן כתיבות יציבות ומספר זהה של קולים (CALL) ופוטים (PUT) סביב על רמה 870-880 נקודות לערך. לשם כנראה מכוונים השחקנים למרות שלא הייתי מהמר איפה יפקע הפעם השוק". ציין היום לגלובס TV משה דואני, מנהל חדר המסחר בבית ההשקעות פרוקסימה.

לגבי הצפי לפקיעה מחר, מציין דואני כי כל החודש היינו עדים למצב של סלים למטה, שפירושו מכירות של מניות כנגד קניה של חוזים. "דבר כזה יוצר בדרך כלל רצון לעמוד ולקנות. עובדה שמאששת זאת היא שכרגע אין כמעט יתרון שורט בשוק, כחצי מיליארד או 600 מיליון שקל שורטים בשוק". הוסיף דואני.

הרע עוד לא מאחורינו

לאור קצב המאורעות האינטנסיבי הפוקד את השווקים, מתקשה דואני להציב תחזית ארוכת טווח אך עם זאת מציין כי איננו מאמין גדול בכך שהרע כבר מאחורינו. בהתאם לכך, ממליץ דואני למשקיעים, לבחור בקפידה רבה את השקעותיהם: "לפי דעתי נוצר בפנינו חלון הזדמנויות כלשהו. מחירי מניות מסויימות הגיעו למחירים מאוד נמוכים, אך המשקיעים צריכים לשים לב מאיזה סקטורים. מצד שני קשה לי לומר כרגע כי מדובר על שוק של קניה, נראה לי שעד סוף השנה יהיו עדיין בעיות". ציין דואני.

לגבי הקורלציה בין המסחר בשוק האמריקני לבין שוק ההון ישראלי, מציין דואני כי "אנשים נוטים לחשוב שיש קורולציה מוחלטת בין השוק האמריקני לבין השוק הישראלי. אבל בגדול יש בכלכלה תקופת של כיווץ ותקופות של התרחבות. בחמש השנים הנפלאות שהיו בין שנת 2002-2007 נכנס המון כסף זר לתוך מדינת ישראל וראינו את זה בצורה של ירידת הדולר מרמת ה-4.80 שקלים". ציין דואני והוסיף כי "כמו שהשוק המקומי שלנו עלה בצורה מאוד חדה באופן יחסי לעלייה של הדאו ג'ונס, במהלך החמש השנים האחרונות, אם בארה"ב לא יהיה בסדר אז בארץ נראה ירידה יותר חדה באופן יחסי לדאו ג'ונס".

"כמו שאנשים נהנו במשך 5 שנים מתשואות פנטסטיות על התיקים שלהם אז צריכים לדעת ששנה אחת כנראה זה לא יהיה משהו". סיכם דואני.

[לאתר המעו"ף]