שחקני אליצור נתניה יקבלו משכורות באיחור של 8 שנים

בית המשפט המחוזי בת"א חייב את עיריית נתניה להעביר למעלה מחצי מיליון שקלים לאיגוד הכדורסל, בגין שימוש בבטוחות שכר של הקבוצה שהתפרקה בעונת 1999/00 לתשלום לנושים אחרים

עיריית נתניה תעביר לאיגוד הכדורסל למעלה מחצי מיליון שקלים, בגין שימוש בבטוחות שכר של שחקנים ומאמנים מקבוצת אליצור נתניה לטובת תשלום לנושים אחרים. כך פסק אתמול בית המשפט המחוזי בת"א במסגרת הסדר פשרה. הכסף שיועבר לאיגוד ישמש לתשלום שכרם של 15 השחקנים והמאמנים של הקבוצה שהתפרקה, ביניהם עופר פליישר ודני גוט, הסקאוט הראשי כיום של מכבי תל אביב.

ראשיתו של המקרה בסוף עונת 1999/00 אז חדלה למעשה להתקיים קבוצת אליצור נתניה, שעל חורבותיה הוקמה קבוצה חדשה שמשחקת כיום בליגה הלאומית - אליצור מכבי נתניה. לאחר פירוק הקבוצה הגישה הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל, בראשותו של רו"ח מוטי גולנסקי, דרישה לעירייה לחלט בטוחות שנתנה בגובה של כ-332 אלף שקלים. למרות זאת, העירייה החליטה להתעלם מדרישת הבקרה, ולהשתמש בכסף כדי לעמוד בדרישות תשלום של נושים אחרים של הקבוצה, ביניהם רשויות המס, הביטוח הלאומי ומעקלים נוספים.

במסגרת הסדר הפשרה פסק בית המשפט שהעירייה תעביר את הכסף שהתחייבה לו, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מה-1.1.00 - למעלה מחצי מיליון שקלים בערכים ריאליים. עם זאת, סירב בית המשפט להתערב בסוגיה המשפטית של עיקולים מול המחאות זכות.