"תנאי להצטרפות מפלגת העבודה לממשלה הוא העברת מינהל מקרקעי ישראל למשרד החקלאות או למשרד התשתיות"

כך הודיע שר החקלאות, שלום שמחון ; הסיבה לדרישה זו, לדבריו, היא הקיפאון ששורר בקידום התהליכים הקשורים לקרקעות המגזר החקלאי

"תנאי להצטרפות מפלגת העבודה לממשלה הוא העברת מינהל מקרקעי ישראל למשרד החקלאות או למשרד התשתיות". כך הודיע היום (ד') שר החקלאות, שלום שמחון, בכנס המנהלים השישי של התעשייה הקיבוצית שיזם משרד רו"ח BDO זיו האפט.

הסיבה לדרישה זו, לדבריו, היא הקיפאון ששורר בקידום התהליכים הקשורים לקרקעות המגזר החקלאי. יש לציין שמשרד התשתיות ומשרד החקלאות נמצאים בשליטת מפלגת העבודה. בעבר היה המינהל חלק ממשרדים אלה והוא הועבר למשרד השיכון לפני מספר שנים, כחלק מהבטחה לשר השיכון דאז, מאיר שטרית.

עוד אמר שמחון, שהוא דורש לפרוץ את מסגרת התקציב ולהעלות את תקרת ההוצאה בשיעור של 3%-4% מתוך כוונה לעודד את המשק. לדבריו, כדי להניע תהליך של צמיחה במגזר ההתיישבותי יש להקצות תקציב של מאות מיליוני שקלים לפיתוח התשתיות בקיבוצים והמושבים.

יו"ר פירמת BDO - זיו האפט , רו"ח שלמה זיו , אמר שהמשק אמנם נכנס למשבר הנוכחי במצב יציב יותר בהשוואה למשברים גלובאליים קודמים, אולם מאחר וההשפעות הגלובאליות על המשק הישראלי חזקות, הסכנה כיום היא מאיבוד השליטה על עליית האינפלציה. בניגוד לשמחון, אמר שלדעתו, לא כדאי לפרוץ את מסגרת התקציב , ואם תידרש פעולה חריגה, יש לעשותה מחוץ למסגרת התקציב.