מנסה לשבור את הקרח

לליגת ההוקי האמריקנית (NHL) נמאס מרייטינג ממוצע של 1.1% ברשת הטלוויזיה הארצית NBC, אז היא החליטה להרחיב את החשיפה: תעביר את המשחקים בשידורים ישירים גם באינטרנט

הנהלת ה-NHL, ליגת ההוקי האמריקנית, החליטה שרייטינג ממוצע של 1.1% למשחקים ברשת הארצית NBC לא מספק אותה, ולכן היא החליטה שכל המשחקים יועברו בשידורים חיים גם באינטרנט. כך מפרסם ה"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הנהלת הליגה, התשלום עבור זכויות השידור שהיא מקבלת הוא כל כך נמוך (על פי "פורבס", כ-180 מיליון דולר לעונה ב-2007 שמתחלקים בין 30 קבוצות - ממוצע של 6 מיליון דולר לקבוצה), עד שהיא לא חוששת ממצב שבו NBC תוותר בעתיד על רכישת הזכויות למשחקים שמשודרים במלואם גם באינטרנט תמורת 169 דולר לעונה למנוי.

נציין כי מה שמחזיק את קבוצות ההוקי האמריקניות מבחינת הכנסות הם חוזי השידור עם תחנות הטלוויזיה המקומית, ועל כן הליגה התחייבה שמשחקים של קבוצה מקומית לא יהיו זמינים באינטרנט באותה העיר, אלא רק בערים שמחוץ לה.

אגב, בניגוד לליגת הפוטבול המצליחה (NFL), ליגת ההוקי סובלת באופן כללי מהכנסות נמוכות ורווחיות נמוכה, כאשר כמחצית מהקבוצות רשמו הפסד תפעולי ב-2007. השווי הממוצע של קבוצת NHL עומד על 200 מיליון דולר, לעומת מיליארד דולר לקבוצת NFL.