מה שלא הורג מחשל? קרן המטבע הבינלאומית מעריכה שהמשבר הפיננסי יחזק את השוק החופשי ושארה"ב לא תיכנס למיתון

[מילון מונחים למשבר העולמי] דומיניק שטראוס קאהן, המזכיר הכללי של ה-IMF, התראיין היום לעיתון פרנקפורטר הגרמני, והסביר כי על פי הנתונים הנוכחיים, אין סכנה שארה"ב ושאר העולם ייכנסו למיתון, אך עם זאת הדגיש כי צפויה תקופה ארוכה של האטה כלכלית

דומיניק שטראוס קאהן, המזכיר הכללי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) , התראיין היום לעיתון פרנקפורטר אלמן זייטונג הגרמני, והסביר כי על פי הנתונים הנוכחיים, אין סכנה שארה"ב ושאר העולם יכנסו למיתון.

עם זאת, שטראוס קאהן הדגיש כי צפויה תקופה ארוכה של האטה כלכלית בארה"ב ובעולם כולו, כשהסימנים להתאוששות יופיעו בהדרגתיות רק בשנה הבאה. קאהן מעריך כי על אף עומקו וחומרתו של המשבר הפיננסי הנוכחי, הוא יביא בסופו של דבר להתחזקותו של השוק החופשי.

שטראוס קאהן הוסיף ואמר כי השוק החופשי זקוק לרגולציות נוספות ומרחב פעילות מוגדר יותר. "כאשר הסכנה המיידית תעבור, והלקחים ייושמו באמצעות רגולציות חדשות, הכלכלה העולמית תהיה מחוסנת יותר מפני כשלים וחריגות של השוק."

ה-IMF חוזה כי ארה"ב תציג קצב צמיחה שנתי של 1.7% ב-2008, בהשוואה ל-1.3% בתחזית שפורסמה בחודש ביולי. לעומת זאת, באשר למדינות מרחב האירו, קרן המטבע הבינלאומית צופה קצב צמיחה שנתי של 1.4% בהשוואה ל-1.7% בתחזית הקודמת.