מפרקי בורגראנץ': לאשר את מכירת הרשת לאיש העסקים הרוסי מרב אלאשוילי

זאת תמורת 17 מיליון שקל ; אלאשוילי הוא הבעלים של קבוצת G.M.R, המפעילה כ-160 סניפים של מזון מהיר ברוסיה, אוקראינה וקזחסטן ; מחזור מכירות עסקי המזון של הקבוצה עומד על כ-150 מיליון דולר בשנה

המפרקים הזמניים והכונס של רשת בורגראנץ' מבקשים מנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט אורי גורן, לאשר מחר (ה') את מכירתה של בורגראנץ' לקבוצת G.M.R. WORLDWIDE HOSPITALITY תמורת 17 מיליון שקל.

מדובר אמנם בחברה הרשומה בקפריסין אך היא נמצאת בבעלות איש עסקים רוסי ממוצא יהודי בשם מרב אלאשוילי. הקבוצה מפעילה כ-160 סניפים של מזון מהיר ברחבי רוסיה, אוקראינה וקזחסטן, 111 מתוכם הם של רשת סבארו. מחזור מכירות עסקי המזון של הקבוצה עומד על כ-150 מיליון דולר בשנה. ואולם, עסקי הקבוצה גדולים יותר וכוללים גם עסקים בתחומים נוספים כמו למשל בתחום הנדל"ן.

אלאשוילי עצמו החל את דרכו העסקית בגיל 23 והוא היום באמצע שנות ה-30 לחייו. רכישת בורגראנץ' היא צעד ראשון שהוא מבקש לבצע בכניסה לפעילות רחבה יותר בישראל.

למעשה, אחרי מרתון פגישות שערכו הכונס, ד"ר שלמה נס, והמפרקים הזמניים, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח אליעזר שפלר, הם החליטו להעדיף את הקבוצה הרוסית בשל הצעה כספית טובה ובטוחה יותר, לדבריהם. בעוד הקבוצה הרוסית הציעה לשלם עבור הרשת 17 מיליון שקל, כש-13 מיליון מתוכם ישולמו במזומן והיתרה בפריסה של שנתיים, הצעתה של ברגר קינג עמדה אמנם על סכום גבוה יותר. ברגר קינג הציעה 20 מיליון שקל, אך הרשת המתחרה הציעה לשלם רק מחצית מהסכום במזומן ואת היתרה בפריסה של 5 שנים.

בנוסף לכך, עמדת הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לפיה היא מתנגדת למיזוג בין בורגראנץ' לברגרקינג, עמדה אף היא ליתרון הקבוצה הרוסית.

הצעה נוספת הוגשה על-ידי קבוצה אמריקנית שהציעה אף היא סכום של 16 מיליון שקל אולם המפרקים והכונס בחרו שלא להעדיף אותה בעיקר מכיוון שההצעה לא גובתה בערבות. שתי הצעות נוספות שהוגשו היו נמוכות משמעותית. הצעתה של ח.י.ט.א השקעות ישראל, בראשות יאיר חסון, עמדה על 4.5 מיליון שקל ואילו הצעתה של קבוצת אסף גרינברג עמדה על 3.5 מיליון שקל.

בית המשפט מתבקש עוד לאשר כי ניהול הפעילות השוטפת של בורגראנץ' על ידי הקבוצה הרוסית יחל מה-28 בספטמבר מאחר ולדברי המבקשים מעבר לסוף חודש ספטמבר אין ביכולתם להמשיך ולהפעיל את בורגראנץ' תחת ניהולם מבלי ליטול אשראים נוספים ולהגדיל את הגירעון. (פש"ר 2308/08).