שעון הקיץ תרם למשק כ-70 מיליון שקל

יסתיים ב-5 באוקטובר ; בנוסף, הפעלת שעון הקיץ הביאה לחיסכון בעלויות שנאמד בכ-35 מיליון שקל, עקב שימוש נמוך יותר באנרגיה

שעון הקיץ תרם למשק כ-70 מיליון שקל, כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור (חשמל), עלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות. כמו כן נרשם חיסכון של כ-15 מיליון שקל בהוצאות החשמל של משקי הבית- כך נמסר מאיגוד לשכות המסחר.

שעון הקיץ החל השנה ב-1 באפריל ויסתיים ב-5 באוקטובר 2008 (בלילה שבין שבת לראשון, בשעה 02:00 לפנות בוקר, יוזזו מחוגי השעון שעה אחת אחורה). זאת בהתאם להחלטת ועדת הפנים של הכנסת שעון הקיץ יחל מידי שנה ביום שישי האחרון שלפני ה-2 באפריל ב-02:00 לפנות בוקר. במועד זה יוקדם הזמן בשעה אחת. שעון הקיץ יסתיים מדי שנה בשעה 02:00 לפנות בוקר במוצאי השבת שבין ראש השנה ליום הכיפורים.

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, ציין כי כל שעת אור נוספת הגדילה את צריכת שירותי הפנאי בהשוואה לשעון החורף. "שעון הקיץ נתפס ע"י מרבית האוכלוסייה כמדד לשיפור איכות החיים, בעיקר באמצעות הארכת שעות הפנאי ונוחות גדולה יותר של קנייה בשעות אור".

מהערכות שמרניות של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי בחודשים בהם הופעל שעון הקיץ, כל שעת אור נוספת הביאה לתוספת פדיון של כ-500 אלף שקל. עוד עולה מהניתוח כי שעות האור הנוספות הביאו להגדלת התפוקה והפריון של העובדים.

בנוסף, הפעלת שעון הקיץ הביאה לחיסכון בעלויות, שנאמד בכ-35 מיליון שקל. זאת, עקב שימוש נמוך יותר באנרגיה, בעיקר לצורכי תאורה.