TT של סוני: תותח אולטרה נייד במשקל נוצה

סוני משיקה את סדרת ה-TT עם כונן בלו-ריי פנימי, דיסק-פלאש של 256 ג'יגה ומעבדי המילה האחרונה והכל במשקל 1.28 קילו

סדרת מחשבי ה-TZ האולטרה-ניידים ממשפחת ה-VAIO סוני נחשבה לפורצת דרך כשהושקה לפני כשלוש שנים עם גוף עשוי מסיבי פחמן וביצועים רציניים שארוזים במשקל נוצה. היום חשפה החברה את הסדרה היורשת, שכינויה "TT" וגם הפעם היא מעלה את הרף הטכנולוגי בפלח המחשבים במשקל נוצה שמיועדים למנהלים נודדים ומתוקצבים היטב.

מחשב סוני סדרת ה-TT

הסדרה שומרת על ממדים דומים לאלה של ה-TZ היוצאת, ועל מסך בגודל 11.1 אינץ' והיא שוקלת משקל נוצה של 1.28 קילו בזכות מארז דקיק שעשוי מסיבי פחמן. אולם לתוך המשקל הזה היא הצליחה לדחוס כוח אש יוצא דופן. המחשב הקטנטן הוא הראשון בפלח שכולל כונן "בלו-ריי" אינטגרלי, שיכול להקרין סרטי וידאו ברזולוציה של HD מלא (1080P) על מסכים חיצוניים, כאשר הם מחוברים למחשב באמצעות ממשק HDMI.

מחשב סוני סדרת ה-TT

המעבדים הקודמים הוחלפו בסדרה של מעבדים חדשים וחסכוניים בחשמל במהירויות של עד 1.4 ג'יגהרץ על בסיס פלטפורמת "סנטרינו 2" החדשה, שהשיקה אינטל לפני כחודשיים. לוח המקשים עוצב מחדש ומציע יותר מרווח בין המקשים וגם באגף הזיכרון יש חידושים: זהו המחשב הראשון בשוק, שמוצע עם זיכרון על בסיס רכיב פלאש (SSD) בנפח של עד 256 ג'יגה פי שניים ממה שהוצע עד כה. מדובר למעשה בשתי יחידות "דיסק על צ'יפ" בנפח 128 ג'יגה כל אחת, שפועלות במקביל. השימוש במסך LED בהיר אך חסכוני יותר ובדיסק פלאש מעניק למחשב חיי סוללה של עד 8 שעות. בארצות הברית כוללת המפרט גם פעולה ברשתות נתונים אלחוטיות ארוכות טווח (WAN) מלבד ה-WI-FI והבלוטות' המקובלים.

המחיר בארצות הברית מתחיל בכ-2000 דולר לדגם עם דיסק קשיח מקובל בנפח 160 ג'יגה וללא כונן בלו-ריי. דגם עם כונן בלו-ריי וזיכרון SSD בנפח 128 ג'יגה צפוי לעלות מעל ל-3000 דולר.