השווקים באסיה מסכמים שבוע: שנחאי המשולב נחלש ב-2.5%

בסיכום שבועי: מדד הניקיי איבד 1.2% ; מדד הקוספי סיים שבוע בירידה קלה של 0.03% ; מדד ההנג-סנג איבד 1% מערכו ; מדד ה-S&P\ASX של סידני ירד ב-0.4% ; במסחר היום המדדים המרכזיים הציגו ירידות ברקע חוסר הוודאות לגבי מועד אישור תוכנית הסיוע בארה"ב, וקריסת בנק המשכנתאות וושינגטון מיוצ'ואל

השווקים המרכזיים של אסיה נעלו את שבוע המסחר בירידות שהתמתנו לקראת סוף היום. בסיכום שבועי כל המדדים המרכזיים הציגו ירידות, אולם מתונות יותר מכפי שהיו בשבועיים האחרונים.

המסחר התנהל היום על רקע ההערכה כי יישום תוכנית הסיוע האמריקנית בארה"ב יערך זמן ממושך יותר מכפי שחשבו תחילה, וכן על רקע הקריסה הגדולה ביותר בתודלות ארצות הברית - לאחר שג'יי.פי מורגן עושה זאת שנית: בית ההשקעות נחלץ לעזרתו של וושינגטון מיוצ'ואל, שנסגר לפנות בוקר (שעון ישראל) ע"י שלטונות ארה"ב במה שיתועד בספרי ההיסטוריה כקריסה הגדולה ביותר של בנק בארה"ב אי פעם, וירכוש את נכסיו תמורת 1.9 מיליארד דולר.וושינגטון מיוצ'ואל (WaMu), הבנק השישי בגודל נכסיו בארה"ב, נזקק נואשות להון חדש או לחילוץ באמצעות מכירה למוסד פיננסי אחר.

כפי שראינו בשבועות האחרונים, המסחר הגלובלי הושפע בעיקר מהנעשה בכלכלה הגדולה בעולם, והיום מפיה, כאמור, שתי בשורות שליליות: עיכוב אישור תוכנית הסיוע, וכן מכירת וושינגטון מיוצ'ואל.

על אף העליות אמש בוול סטריט, המניות הפיננסיות ריכזו את הסנטימנט השלילי בשווקים כאשר הבנק הגדול באירופה, HSBC דיווח כי יפטר 1,100 עובדים במטרה לייעל את עבודתו.

גן מניות התחבורה והספנות באסיה ריכזו עניין שלילי ברקע החשש כי ההאטה הגלובלית העולמית תימשך עוד זמן רב.

בסיום יום המסחר: הניקיי איבד 1% ; ההנג-סנג ירד ב-1.3% ; מדד שנחאי המשולב איבד 0.4% מערכו ; מדד S&P\ASX איבד 0.5% מערכו

בסיכום שבועי: מדד ניקיי 225 איבד כ-1.2% מערכו מדד הנג-סנג השיל 1% מדד שנחאי המשולב ירד ב- 2.5% מדד הקוספי נפל ב-0.03% מדד ה-S&P\ASX ירד ב-0.4%

מחיר חבית הנפט נסחר בירידה של 1.5% ונסחר ב-106.36 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בזירת המט"ח הין היפני נסחר בעלייה של 0.8% מול הדולר לרמה של 105.66 ין לדולר בעוד הדולר האוסטרלי מוסיף 0.6% לערכו מול המטבע האמריקני ונסחר ב-0.83 דולר אוסטרלי לאמריקני.

מניות בכותרות

מניות פיננסיות נסחרו בירידות - ולכל הפחות בזהירות ובנפח מסחר נמוך בשל החששות שמגיעים בעיקר מצידו השני של הים. הבנק NAB האוסטרלי, מיבוצישי UFJ , הבנק הגדול ביפן, HSBC הבנק הגדול באירופה שנסחר גם בהונג-קונג.

מיטסוי חברת ההובלות הימיות הגדולה בהונג קונג ירדה ברקע החששות כי הביקושים העולמיים לסחורות ירדו בהמשך השנה.

סמסונג נסחרה בירידה בשל הורדת מחיר היעד שלה על ידי מספר אנליסטים בקוריאה.