הזהב השחור הוא המרוויח הגדול של השבוע: טיפס ב-4% ל-106.89 ד' לחבית

החוזים העתידיים על הנפט ננעלו בבורסת הסחורות בניו-יורק במחיר 106.89 דולר לחבית ; הירידה היומית בשיעור 1.1% - על רקע חשש מחולשתה של הכלכלה האמריקנית וחיפוש אחר אפיקי השקעה בטוחים יותר

מחיר הנפט צנח היום (ו') ב-1.13 דולר (1.1%), כך עולה מהמסחר בחוזים עתידיים עליו למסירה בחודש נובמבר בבורסת הסחורות בניו-יורק. מחיר חבית נפט עומד עם סיום המסחר על 106.89 דולר לחבית, עלייה של 4% בקירוב בהשוואה למחירה לפני שבוע.

ועם זאת, נציין, הציג הנפט במהלך היום ירידה של 3 דולר. "הכיוון הכללי של השוק הוא מטה בגלל הסנטימנט הכלכלי והתחזית להמשך החולשה בעתיד", אמר היום ג'ון ואטראין, אנליסט אנרגיה מפורבין וגרץ.

מחירי הזהב השחור נלחצים מטה על רקע המשבר בשווקים הפיננסיים. זאת, על רקע עיכוב תוכנית החילוץ למוסדות הפיננסים בקונגרס, בשל הסתייגויות הרפובליקנים. אם זאת, נציין, דוברת בית הנבחרים ציינה מוקדם יותר כי היא מקווה להסכם סופי במהלך היממה הקרובה.

מחירי הנפט צנחו מרמת השיא (147 דולר) שנרשמה ביולי על רקע המשבר הכלכלי, ועליות הולכות וגדלות של דלק - אשר פוגעות בביקוש למוצריו בארה"ב - כמו גם בכלכלות מפותחות אחרות [לאתר חוזים עתידיים]

לחץ נוסף נרשם מצד המשקיעים, שהתקבצו סביב הנפט וסחורות נוספות מוקדם יותר השנה כגידור בפני לחצים אינפלציוניים וחולשת הדולר. התנודתיות במחיר החוזים העתידיים הניס את אותם משקיעים לעבר חופי מבטחים בטוחים יותר - אגרות החוב של ממשלת ארה"ב, למשל.

עם הגורמים שאותם ניתן למנות עם עם התחזקות הנפט ניתן למנות את השיבושים באספקה ממפרץ מקסיקו בעקבות הוריקן אייק. במפרץ מופקים רבע מכמות הנפט המופקת בארה"ב כולה. ועם זאת, סוכנות האנרגיה הבינלאומית מסרה אמש כי אין צורך לשחרר מצבורי חירום כדי לתמוך באספקת הנפט; זאת על אף ש-60% מהתפוקה באיזור נותרה מושבתת.