קרע במשפחת גנגר: הבן מכר המניות בחיפה כימיקלים ללא ידיעת אביו

איש העסקים האמריקני, ג'ולס טראמפ, שהחזיק ביחד עם אחיו ב-45% מחברת האחזקות TRI, רכש בסוף השבוע 10% ממניות הבן שגיא גנגר

איש העסקים האמריקני ג'ולס טראמפ ביצע בסוף השבוע השתלטות עוינת על חיפה כימיקלים. טראמפ רכש את חלקו של של שגיא גנגר שעמד על 10% מתוך חבילת המניות של אביו, איש העסקים אריה גנגר שהחזיק בשליטה (55%). עד סוף השבוע האחרון ג'ולס טראמפ ואחיו החזיקו ב-45% מחברת האחזקות TRI שמחזיקה בחיפה כימיקלים. שגיא גנגר החליט למכור את המניות ללא ידיעת האב אשר הפך לבעל מניות מיעוט בחברה.

עדיין לא ברור אם העברת השליטה לידי טראמפ תגרור שינויים פרסונליים או אחרים בחברה. שאלה נוספת שנשאלת היא הישארותו של יו"ר החברה, עו"ד אבי פילוסוף, מקורבו של גנגר בתפקיד. היום מסרה החברה בתגובה כי "כרגע המנכ"ל והיו"ר עו"ד אבי פילוסוף ממשיך בתפקידו ומנהל שיחות עם הבעלים החדשים בדבר המשך דרכו. החלטה תתקבל תוך זמן קצר".

היום ביקר ג'ולס טראמפ במפעל חיפה כימיקלים ונפגש עם בכירים במפעל ועם הנהלת החברה. טראמפ אמר כי הוא ידאג להמשך הפעילות השוטפת במפעל תוך שימת דגש על איכות הסביבה, תרומה לקהילה ויחסים טובים עם העובדים. האחים טראמפ החזיקו יחד עם גנגר בחברת TRI, חברת אחזקות המחזיקה בנוסף לחיפה כימיקלים ולחברת הבת שלה אלגו גם בשתי חברות העוסקות בטיפול במים ובהשקיה.

חברת חיפה כימיקלים עוסקת בפיתוח, יצור ושיווק של דשנים, כימיקלים לתעשייה ותוספים לתעשיית המזון. החברה מייצאת את מוצריה ל-100 מדינות בעולם באמצעות חברות ונציגים מקומיים. לחברה מפעלים במפרץ חיפה ובמישור רותם שבנגב.

עליית מחירי הכימיקלים בעולם הטיבו עם תוצאותיה העסקיות של חיפה כימיקלים והביאו להסדרי תשלום עם בנק הפועלים לו החברה היתה חייבת 300 מיליון דולר. *