בוש: "אם יימשך הקו השלילי לגבי התוכנית, הנזק לכלכלה יהיה מכאיב והרסני"

נשיא ארה"ב בנאום בפני האומה לפני זמן קצר, לאחר הסערה שהתחוללה אמש בוול סטריט, לאחר אי אישורה של תוכנית החילוץ הכלכלית בקונגרס האמריקני ; "זהו עדיין לא הסוף של התהליך החקיקתי" ; "אם נמשיך בקו השלילי לגבי התוכנית, הנזק לכלכלה יהיה מכאיב והרסני" ; השיחות בנושא אישור התוכנית ימשיכו היום, והיא תבוא לאישור הקונגרס בשנית - מחר, כשחבריו יחזרו אל שולחן הדיונים

לאחר הסערה שהתחוללה אמש בוול סטריט, לאחר אי אישורה של תוכנית החילוץ הכלכלית בקונגרס האמריקני בניגוד לתחזיות, ובדרמה מורטת עצבים, בפער של 23 קולות בלבד לטובת המתנגדים, נשיא ארה"ב נשא היום (ג') לפני זמן קצר נאום בפני האומה האמריקנית.

הנשיא בוש: "זהו עדיין לא הסוף של התהליך החקיקתי" ; אם נמשיך בקו השלילי לגבי התוכנית, הנזק לכלכלה יהיה מכאיב והרסני".

נשיא ארה"ב הוסיף כי השיחות ימשיכו היום בניסיון להתקדם צעד אחד קדימה ולהעביר את התוכנית לאישור הקונגרס, כשחבריו ישובו מחר להתכנס בשולחן הדיונים.

"הקונגרס חייב לפעול", מסר בוש בנימה נשיאותית ברורה. "המדינה והכלכלה שלנו לא יכולות להמשיך במגמה ההרסנית שמאפיינת את השווקים". הוסיף בוש.

גם המועמדים לנשיאות משתי המפלגות המתחרות - ג'ון מקיין נציג המפלגה הרפובליקנית, וברק אובמה, נציג הדמוקרטים, הצטרפו לבקשתו של הנשיא לקונגרס לאשר את התוכנית. שני המועמדים לנשיאות, הורו למחוקקים במפלגותיהם "להמשיך לעבוד" עד שיושג פתרון ראוי שיוציא לדרך את היוזמה הממשלתית לסייע לשווקים.

בלשכתו של הנשיא יבוצעו נסיונות נוספים לגרום לקונגרס לתת יד לתוכנית החילוץ לכלכלה, שעלותה הגבוהה, 700 מיליארד דולר, אומנם תעיב על כספי משלמי המיסים, אך נחיצתה היא הכרחית, נוכח הסכום האדיר של כטריליון דולר שנמחק מכספי המשקיעים במסחר אמש.

"רכישת הנכסים הבעייתיים ע"י הממשל, ומכירתם בחזרה לאחר התאוששות השווקים, תביא ככל הנראה לעלייה בערך של הנכסים האלו עם הזמן, מה שיביא להערכתנו, להחזרה של כספי המיסים שינוצלו למטה". סיכם בוש.