עוד עיכוב ברכבת הקלה בתל-אביב: הסגירה הפיננסית נדחתה לתחילת 2009

מלבד זאת, עד ליום יום ג' הקרוב תגדיל MTS את ערבותה למדינה ב-20 מיליון שקל נוספים

חברת אפריקה ישראל הודיעה הבוקר כי הוסכם בין MTS לבין המדינה על הארכה נוספת של התקופה להשגת התנאים המוקדמים לקיום הסגירה הפיננסית עד לסוף ינואר 2009.

מלבד זאת הודיעה החברה כי עד ליום יום ג' הקרוב, תגדיל MTS את ערבותה למדינה ב-20 מיליון שקל נוספים - כשמתוכם חלקה של אפריקה ישראל עומד על 4 מיליון שקל - ותאריך את תקופת הערבות עד ל-31 במארס 2009.

MTS, בראשות אפריקה ישראל, סימנס ואגד, זכתה בדצמבר 2006 במכרז להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בת"א, כאשר תחילת העבודות תוכננה לסוף שנת 2008 והפעלת הקו ל-2013.

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר במשק הישראלי, והיקפו נאמד בין 10 ל-12 מיליארד שקל.

MTS, בניהולו של יוחנן אור, כבר בחרה בבנק לאומי כבנק אשר יוביל את המימון השקלי לפרויקט בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, ואת יתרת ההשקעה אמורים לממן הבנקים הזרים בהלוואה לטווח ארוך.

באפריל האחרון ביקשה בחרה דחייה על רקע משבר הסאב-פריים העולמי, שהקשה על הבנקים הזרים, אשר אמורים להעניק את מרבית המימון. חלק מאותם בנקים זרים, כמו KFW, ובנק BAYER מגרמניה ו-RBS מסקוטלנד, נאלצו לבצע מחיקות גדולות.