לאחר 8 שנים: רשת אירוקה בוחנת להעביר את תקציב הפרסום מזרמון-גולדמן

עורכת בימים אלה סבב פגישות עם משרדי פרסום ; ב-2007 תקציב הפרסום של אירוקה עמד על 4.4 מיליון דולר

לאחר כמעט שמונה שנים של פעילות משותפת, רשת אירוקה עשויה להיפרד ממשרד הפרסום זרמון-גולדמן. ל"גלובס" נודע, כי נציגי החברה נפגשים בימים אלה עם מספר משרדי פרסום, במטרה לבחון את העברת התקציב למשרד פרסום חדש.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2006 עמד היקף התקציב של אירוקה על 2.9 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2007 עמד היקף הפרסום של החברה על 4.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שמשמעותם במחירים ריאליים כמיליון דולר. מתחילת השנה הנוכחית פרסמה החברה בהיקף כולל של כ-2.5 מיליון דולר.

תקציב הפרסום של אירוקה הועבר למשרד הפרסום זרמון-גולדמן במהלך שנת 2001. קודם לכן טופל התקציב במשך מספר שנים במשרד רגב-קויצקי, שמיצב את הרשת כמתמחה במשקפי שמש, תחת הסיסמה "משקפי שמש קונים באירוקה". ההחלטה להתרחב ולפנות לקהלי יעד נוספים הביאה להעברת התקציב לזרמון-גולדמן. הקמפיין הראשון שהמשרד העלה היה מחווה הומוריסטית למשפט של האמן אנדי וורהול: "לכל אדם מגיעות 15 דקות של תהילה". לאחר שנתיים של פעילות משותפת החליט המשרד על קו חדש וצירף כפרזנטורית את הדוגמנית סנדי בר, שהייתה מזוהה עד אז עם מותגים כמו קסטרו ומילקי. בר הוחתמה למשך שלוש עונות. בהמשך פנו בזרמון-גולדמן לפיגורה מפורסמת אף יותר ושילבו את הדוגמנית נעמי קמפבל בסרטון פרסומת לרשת.

בתחילת 2008 הודיעה רשת אירוקה כי היא מבקשת להעמיק את אחיזתה בשוק משקפי השמש וכי בכוונתה לעשות שינוי אסטרטגי בפעילות החברה, ולהפוך מרשת שמכרה עד כה מותגים במחירי ווליו פור מאני, לרשת ממותגת השואפת להיות הרשת המובילה בארץ למשקפי שמש. "אנחנו מעוניינים להפוך את הרשת לבית המותגים של משקפי השמש", הסביר אז הבעלים מייקל וולף, שמסר כי היקף השקעת החברה במהלך יעמוד על כ-10 מיליון דולר, כאשר עיקר הסכום, 8 מיליון דולר, יושקע ברכישה מוקדמת של 100 אלף זוגות משקפי שמש של מותגים מובילים בעולם.

יצויין כי החברה תוכל להתקשר כמעט עם כל משרד פרסום, מאחר שאין כמעט תקציבים מנוגדי אינטרסים בשוק. יש להניח, כי למרות שהתקציב איננו גדול במיוחד, הוא ייחשב כיעד אסטרטגי למשרדים רבים הודות לאוריינטציה שלו לאופנה.

מזרמון-גולדמן ומאירוקה לא התקבלה תגובה.