רשת הטלוויזיה הסעודית MBC מביעה עניין בהפעלת הערוץ הייעודי הערבי

הרשת נערכת להתמודדות במכרז שמפרסמת מועצת הכבלים והלוויין ; אם תחליט להתמודד, היא תחבור לקבוצת משקיעים ישראלית

רשת הטלוויזיה הסעודית MBC מביעה עניין בהפעלת הערוץ הייעודי הערבי ונערכת להתמודדות במכרז שמפרסמת מועצת הכבלים והלוויין, כך נודע ל"גלובס". מדובר ברשת טלוויזיה שנמצאת בבעלות סעודית, אולם משדרת מלונדון. יחד עם זאת, במידה ו-MBC אכן תתמודד במכרז יהיה עליה לחבור לקבוצת משקיעים ישראלית שתהיה בעלת השליטה בקבוצה לאור בחוקים בעניין בעלויות זרות החלות על ערוצי הטלוויזיה בארץ.

MBC הוא ערוץ לווייני ערבי המשדר מלונדון ונחשב לערוץ בעל שיעורי הצפייה הגבוהים ביותר בקרב המגזר הערבי בארץ. על-פי סקרים, למעלה מ-50% מהמגזר הערבי בישראל צופה בו כערוץ עיקרי.

כאמור, מזה תקופה שמועצת הכבלים והלוויין מקדמת את החלטתה לפרסם מחדש את המכרז לערוץ ייעודי בשפה הערבית ואף קיימה יום עיון בנושא. המועצה דיווחה על מגעים שמתנהלים עם אנשי עסקים במגזר הערבי ועם עיתונאים ערביים ישראליים השוקלים להתמודד במכרז.

ערוץ ייעודי בשפה הערבית מבוסס על זיכיון לפיו פועלים כיום גם ערוץ המוסיקה 24 וערוץ 9 הרוסי אשר משודרים בשידור לווייני פתוח, ומופנים למנויי חברות HOT ו-yes. הערוץ יוכל, כמו גם שני הערוצים הייעודיים האחרים, לממן את שידוריו באמצעות פרסומות.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "אכן נתקבלה פנייה של גורמים ישראליים ממזרח ירושלים המייצגים את MBC שהביעו עניין בקבלת רישיון לערוץ ייעודי בשפה הערבית".

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, הוסיף כי "המועצה רואה חשיבות עליונה בפרסום המכרז לערוץ הערבי עד סוף השנה. למועצה פנו בעת האחרונה אנשי עסקים וגורמים מהארץ ומחו"ל. בשבועות הקרובים תצא המועצה בפנייה לשוק הרלוונטי ובין היתר תיבחן האפשרות לשיתוף פעולה בין הגוף שיזכה ברישיון עם תחנות טלוויזיה מעבר לים".