ייצוגית נגד כרמל אולפינים: זיהמה את מפרץ חיפה וגרמה עוגמת-נפש לתושבי האזור

כזכור, לפני כשנה הורשעה כרמל אולפינים עפ"י הודאתה בזיהום אוויר במפרץ חיפה באוקטובר 2003, ונקנסה ב-600 אלף שקל ; לטענת התובע, נוכח הודאת החברה והרשעתה נסללה הדרך להגשת תביעה ייצוגית נגדה

אריה ברנשטיין, נהג מונית תושב קריית-טבעון, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד חברת כרמל אולפינים בשל זיהום אוויר.

בכתב התביעה נטען כי באמצע ספטמבר ובתחילת אוקטובר 2003 נפלט ממפעלי החברה עשן שחור שכיסה את כל מפרץ חיפה. כתוצאה מכך נדרשו התושבים, העובדים והשוהים באזור במשך מספר שעות להישאר בבתיהם, במקומות העבודה שלהם או במקומות סגורים, וזאת על מנת לנסות ולהקטין את חשיפתם לעשן ולנסות ולמזער את הנזקים אשר ייגרמו להם כתוצאה מפליטת חומרים רעילים.

לטענת התובע, "כל מי שהיה באזור באותם ימים רשאי לקבל פיצוי מהחברה בגין עוגמת-נפש, פחד ופגיעה באוטונומיה. כל זה כתוצאה מהתרשלותה של הנתבעת שהפרה את החוק. וכן הוראות שמטרתן מניעת מפגעי זיהום אוויר, רעש וריח ממפעלה של הנתבעת".

כזכור, לפני כשנה הורשעה כרמל אולפינים על-פי הודאתה בזיהום אוויר ונקנסה ב-600 אלף שקל וכן נטלה על עצמה התחייבות בסך של 400 אלף שקל שלא לעבור במשך שנתיים עבירה מהסוג בו הורשעה.

התובע, שמעריך את נזקו האישי בסך של 2,000 שקל, טוען כי נוכח הודאתה של כרמל אולפינים והרשעתה נסללה הדרך להגשת כתב תביעה ייצוגית כנגדה. טרם נתקבלה תגובתה של כרמל אולפינים. (ת.א. 2066/08).