יפעת מחקרי מדיה: נוחי דנקנר ומיקרוסופט הם חביבי התקשורת ברבעון השלישי

דנקנר קיבל חשיפה תקשורתית בשווי 1.3 מיליון שקל ; מיקרוסופט גברה על גוגל וזכתה לשווי חשיפה בסך 2.4 מיליון שקל

חברת מיקרוסופט היא חביבת התקשורת עם התדמית החיובית המשוקללת הגבוהה ביותר בשווי חשיפה של 2.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008. איש העסקים נוחי דנקנר ממשיך להיות "חביב התקשורת" בקרב אנשי העסקים עם שווי חשיפה של למעלה מ-1.3 מיליון שקל, כך עולה מניתוח של יפעת מחקרי מדיה מתקדמים אשר עוסק בתדמית החיובית המשוקללת בשווי כספי.

בדירוג החברות ממוקמת גוגל במקום השני עם שווי כספי חיובי של כ-2 מיליון שקל. רשת שופרסל נמצאת במקום השלישי במדד חביבי התקשורת עם שווי חשיפה חיובית של כ-1.8 מיליון שקל.

הכותרות שבלטו הרבעון הן רכישת רשת המזון החרדית "אלף" ואיחודה עם רשת "זול פה" תוך כדי מיתוגה תחת השם "יש". בנק לאומי ממוקם במקום הרביעי במדד עם שיעורי חשיפה חיובית של כ-1.5 מיליון שקל וחברת אינטל מדורגת במקום החמישי ברבעון זה עם שיעורי חשיפה חיובית של כ-1.4 מיליון שקל.

כאמור, נוחי דנקר הוא "חביב התקשורת" גם ברבעון השלישי של 2008 עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של למעלה מ-1.3 מיליון שקל. דנקנר בלט בכותרות עם השקעה בבנק השוויצרי "קרדיט סוויס", מו"מ לייבוא מכוניות חשמליות מסין, מכירת חלקים מחברת התקשורת GVT וסיקור בולט על רקע ראיונות שנותנים אנשי עסקים מובילים לקראת ראש השנה.

שרי אריסון ממוקמת במקום השני, עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ- 1.1 מיליון שקל. אריסון בלטה בכותרות עם קניית אחזקותיו של אחיה, מיקי, באריסון אחזקות, הקמת חברת מיה המתמחה בפתרונות מים, חגיגת בר מצווה לבנה דניאל ומינוי אירית איזקסון ליו"ר ישראכרט.

במקום השלישי מדורג שלמה ינאי עם שווי חשיפה של 887 אלף שקל. במקום הרביעי יצחק תשובה עם שווי כספי חיובי של כ-879 אלף שקל. תשובה בולט לאורך הרבעון לאור העובדה שהוא היה איש העסקים עם מספר שיא של תמונות בעיתונות. ב-50 מתוך כל הכתבות בהן אוזכר, הופיעה תמונתו.

המיליארדר לן בלווטניק יצא מהאנונימיות בישראל למקום השישי במדד חביבי התקשורת עם שווי סיקור חיובי של למעלה מ-500 אלף שקל עקב מגעיו לרכישת השליטה ב"מעריב", מהלך שהוקפא בשלב זה.

דירוג "חביבי התקשורת" של יפעת מתבסס על ניתוח החברות בכותרות ובכותרות המשנה לפי Share Of Positive Voice. מדובר במדד המשקלל את שווי החשיפה החיובית והניטראלית ומפחית מהן את החשיפה השלילית של החברות והאישים. המדד מחשב את שווי הכתבה לפי משקלים שונים, שבכותרות/כותרת משנה שלה הופיעה הישות המנותחת.

מסיכום כללי של הנתונים עולה כי ברבעון השלישי של שנת 2008 כיכבו בכותרות תאגידי אינטרנט והיי טק, מוסדות פיננסיים, ענק תרופות, רשת קמעונאות, מזון וחברת תקשורת.

חשיפה