גיל ג'יבלי "סלאפ" סטיק

סטנלי קלארק, ויקטור ווטן ומרכוס מילר, שלושה ענקי ג'אז שמובילים את סגנון ה"סלאפ", מגיעים להופיע בארץ

אחרי הופעתו של נגן הבאס הידוע מההרכב ההוא מליברפול, מגיעים אלינו שלושה ענקי באס להופעה משותפת כחלק ממסע הופעות עולמי.

המדוברים הם, סטנלי קלארק, ויקטור ווטן ומרכוס מילר, המייצגים ביחד וכל אחד בדורו את הפיוז'ן המחושמל והטוב.

קצת רקע: הפיוז'ן פרץ בסוף שנות ה-60 עם הוצאת האלבום Brew Bitches לחצוצרן מיילס דיוויס. הג'אז היה אז בתחתית הפופולאריות, אווירת וודסטוק ריחפה באוויר ועמה הרבה אנרגיות שחיפשו פורקן. מיילס השכיל אז לשלב את הג'אז המודלי- אבסטרקטי שלו עם אותה רוח והפאנק וה-RNB של "סליי ומשפחת סטון" ג'יימס בראון ודומיו.

התוצאה זכתה להצלחה מיידית, ואותם מוזיקאים שהשתתפו בהקלטת האלבום האלמותי, הפכו למובילי הרכבים שהמשיכו את אותה מסורת, כמו "מהבישנו אורקסטרה" של ג'ון מקלפלין, "תחזית מזג האוויר" של ג'ו זאווינול וווין שורטר, וכן "חזרה לנצח" של צ'יק קוריאה. בקרב כל אותם הרכבים, הבאס הפך מכלי מסייע לכלי מוביל לכל דבר ועניין. ז'אקו פסטוריוס "מתחזית מזג האוויר" הצליח להפיק מהבאס אותם אפקטים שג'ימי הנדריקס הפיק מהגיטרה החשמלית.

סטנלי קלארק (57) שניגן "בחזרה לנצח" היה זה שהחל את סגנון ה"סלאפ" (הקשת הבוהן במיתרים) וקבע דפוסי נגינה לדורות אחריו. מרכוס מילר (49), היחיד שעוד הספיק לנגן עם מיילס דיוויס, וויקטור ווטן (43) שלכל אחד קריירה מרשימה בפני עצמה - שיכללו יחדיו את ה"סלאפ" לדרגת אמנות. ניתן לצפות מההופעה להרבה קטעי סולו ולווירטואוזיות מדהימה. זו חגיגה בראש ובראשונה לאוהבי מוזיקה שחורה וגם לכל מי שזקוק לקצב בחייו.

השלישייה תופיע בהיכל התרבות בתל-אביב יחד עם פרדריקו גונזאלס פנה בקלידים, ודריקו ווטסון בתופים, מוצ"ש ,11 באוקטובר ב-21:00. *