32 עו"ד אלונה שפר (קארו) מנכ"לית "חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה

הנימוקים לבחירה: באמצעות הארגון משפיעה על חוקים, מעלה את המודעות הציבורית, והופכת את הנושא הסביבתי למרכז השיח החברתי. בתמיכת נשיא המדינה, שר האנרגיה, השר לאיכות הסביבה וכוחות מובילים במשק, אחראית לפעולות חינוכיות והסברתיות רחבות היקף, במטרה לטפל במשבר האקלים שנגרם מזיהום הסביבה

"להפחית את הזיהום הסביבתי"

המהלך החשוב שלי ב-2008. "בימים אלה מסתיים הבג"צ נגד משרד הבריאות ומקורות, שיזרז הקמת מפעל סינון הכנרת.

"שני מהלכים נוספים הם אירוע 'הגלובוס הירוק 2008', שבו ארגוני הסביבה נתנו אותות הצטיינות על עשייה סביבתית, ו'שעת כדור הארץ', מהלך נרחב להעלאת המודעות לנושא איכות הסביבה ומשבר האקלים בציבוריות הישראלית. שיאי המהלך כללו קמפיין הסברתי וחינוכי - כיבוי אורות במאות אלפי בתי אב בתל אביב, ואירוע ציבורי ענק בכיכר רבין".

ארגון "חיים וסביבה" פועל לקידום איכות הסביבה ובריאות הציבור, ומאגד תחתיו כ-100 ארגונים, שבהם אדם טבע ודין, גרינפיס, החברה להגנת הטבע, צלול וקק"ל.

קשיים בדרך. "המהלכים נערכו בתקציבים זעומים, תוך התגייסות אישית של כל המעורבים בדבר, כדי להרים את הקמפיינים, לשכנע את המדיה לשתף פעולה, ולעורר עניין ציבורי בסיפור הסביבתי".

התרומה לחברה הישראלית. "מקבלי החלטות - שרים, ח"כים וראשי עיריות - מבצעים כעת את הצעדים הנדרשים כדי להפחית את הזיהום הסביבתי. בעולם הגדול כבר הבינו כי נושא הסביבה הוא מנוע כלכלי, ובעקבות כך מתפתחת תעשייה משגשגת, המהווה מקור לגיוס הון מכל העולם. בריאות הציבור ורווחתו יוצאות כמובן נשכרות".

החזון שלי. "לאחרונה למדנו על שיתוף פעולה בין גוגל לבין אורמת, זוכת הגלובוס הירוק לשנת 2005. שיתוף הפעולה הזה מסמל יותר מכל את הפוטנציאל הטמון עבור ישראל בפיתוח תעשיות נקיות. ישראל יכולה וצריכה להפוך למרכז של ידע, מחקר ותעשייה נקייה, ולהרוויח מכך צמיחה, תעסוקה וירידה בזיהום הסביבתי".

מקור השראה. "אל גור, הן בזכות האופן שבו יצר מהפך בדעת הקהל העולמית ועורר מודעות לנושא ההתחממות הגלובלית, והן באופן שבו הוא מציג את הבעיה, אך גם מציע פתרונות. הוא גם רותם את המגזר העסקי להציע הזדמנות אמיתית לייצר כלכלה נקייה וחכמה לדורות הבאים, שתייצר רווחה כלכלית וחברתית".

גיל: 41

השכלה: תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב