מחנק האשראי מחריף: ריבית הליבור על הדולר בלונדון זינקה ב-1.57% ל-3.94%

כך מסרה סוכנות הבנקאים הבריטית, בין השאר, על רקע הלאמתו של הבנק האיסלנדי, לנדסבנקי אילנד, האיסלנדי על ידי הממשלה המקומית - עדות נוספת למחנק האשראי המתמשך

המשבר הפיננסי שהתגלגל לכדי משבר נזילות שהביא למחנק אשראי חסר תקדים - מחריף מידי יום, כך לפחות עולה מנתוני ריבית הליבור על הדולר, שמפרסמת היום (ג') סוכנות הבנקאים הבריטית (BBA).

על פי נתוני הסוכנות הריבית על אשראי יומי הבין בנקאית על הדולר זינקה בלונדון ב-1.57% ל-3.94% - בעודה משקפת את חריפותו של מחנק האשראי. הריבית על האשראי היומי המקבילה על האירו - טיפסה אף היא היום בכ-0.22% ל-4.27% - הרמה הגבוהה ביותר של ריבית זו מזה כ-4 ימים.

"עדיין קיים מחסור חריף באמון בשווקים וככל שאנו מדברים על כך הרי שהמצב נהיה חמור יותר בעוד הדיבורים רק מלבים את חוסר האמון", אמר ג'ן מיץ', מנהל כספים סוחר בשוק הכסף משטוטגרט, גמרניה. "הסנטימנט טרם השתפר ועלויות האשראי ממשיכות להיות גבוהות", הוסיף.

מרווח ה-LIbor-ois, המשקף את ההפרש שבין ריבית על אשראי בין בנקאי לתקופה של 3 חודשים ובין ריבית הבין בנקאית על אשראי יומי עלתה אף היא ב-2% היום ל-2.9%, זאת בהשוואה למרווח ממוצע בריבית זו של כ-0.08% בלבד ב-12מ החודשים האחרונים שהתסיימו ב-31 ליולי 2007 - טרם פריצתו של המשבר לתודעת העולם.