שמעון פרס: "במידה שיצטרכו יתערבו בשוק כפי שעשיתי בשנות השמונים"

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשניות] נשיא המדינה ערך שורת שיחות עם בכירי הכלכלה והמשק בהם הנגיד פרופסור סטנלי פישר ומנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב

לאחר התייחסויות מכל קצוות הקשת הפוליטית - הן מצד המבינים יותר והן מצד המבינים פחות, נשיא המדינה שמעון פרס מתייחס היום לראשונה למשבר הכלכלי העולמי. זאת, לאחר שערך שורת שיחות עם בכירי הכלכלה והמשק בהם הנגיד פרופסור סטנלי פישר ומנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב.

פרס ביקש לשמוע על היערכות בנק ישראל ומשרד האוצר נוכח המשבר: "יש לי אמון מלא בחוסנה של הכלכלה הישראלית. כלכלת ישראל גילתה ומגלה גם היום גמישות המאפשרת לה להפוך משברים להזדמנויות. כך פעלתי בהובלת התוכנית לייצוב המשק בעקבות משבר האינפלציה בשנות ה-80 וכך פעלה הממשלה בראשית שנות ה-2000 וכך נעשה גם היום במידה שנידרש לכך".

הנשיא הדגיש כי מבנה הפיקוח על המערכת הפיננסית הישראלית שונה מהותית ממבנה הפיקוח הנהוג בארצות הברית: "אני מציע להסתכל קדימה, בקור רוח. בבנק ישראל ובמשרד האוצר פועלים אנשי מקצוע מובילים ומנוסים העוקבים בדריכות אחר מצב המשק. בכלכלה יש שני מרכיבים האחד מקצועי והשני פסיכולוגי. בשעה זו, על כולנו לנהוג באחריות ולהפעיל שיקול דעת".