אווירה מפויסת בתום פגישת בר-און, עיני וברוש: האוצר הראה "נכונות לצעדי הרגעה בעתיד הקרוב"

עיני השתמש לאחרונה בקרבתו אל יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, כדי ליצור לחץ בערוץ הפוליטי בכל הקשור למשבר, על בר-און ועל יו"ר קדימה, ציפי לבני, שמנסה בימים אלה להרכיב ממשלה בראשותה

שר האוצר, רוני בר-און, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נפגשו היום (ג') לדיון בנושא המשבר הכלכלי ובסיום הפגישה דיווחו על "אווירה חיובית". השלושה קבעו להיפגש שוב אחרי החגים בפורום רחב יותר, שיכלול גם את נשיא ארגון לשכות המסחר, אוריאל לין, ואת נשיא ארגון העצמאיים (להב), עו"ד יהודה טלמון.

השלושה ציינו כי לא התקבלו שום החלטות במהלך הפגישה זולת המסקנה כי תקופת המשבר מחייבת גישור על משקעי העבר ביניהם ופתיחה בהידברות. ואולם, התנהלותו של עיני לאחר הפגישה עשויה לרמז כי אנשי האוצר הבטיחו לו היום קצת יותר מהידברות. עיני ביטל את כל הראיונות שהתכוון להעניק היום לעיתונות הכלכלית ולערוצי הטלוויזיה, שם התכוון לחזור על דרישתו לרשת ביטחון שתבטיח את עתיד החסכונות בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל.

גורמים באוצר מבהירים כי לא הוצגה בפני עיני תוכנית אופרטיבית שכזו, אולם ההערכה כי עיני שמע מבר-און עמדה פייסנית, שלפיה האוצר לא יפקיר את עמיתי הקרנות בשעת מבחן. בפגישה שתתקיים אחרי החגים, כך הובטח, יידונו צעדים אופרטיביים.

עיני זכה גם להבטחה מרגיעה, לפיה הנגיד סטנלי פישר צפוי להוריד את הריבית ולהמשיך בתוכנית בנק ישראל לרכישה מוגברת של מט"ח - שני צעדים שפישר התכוון ממילא לעשות על-פי מרבית ההערכות במשק.

עיני השתמש לאחרונה בקרבתו אל יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, כדי ליצור לחץ בערוץ הפוליטי בכל הקשור למשבר, על בר-און ועל יו"ר קדימה, ציפי לבני, שמנסה בימים אלה להרכיב ממשלה בראשותה.

בפגישה שקיימו אתמול עיני, ברק, וברוש, יצא מסר תקיף שעל הממשלה להתערב במשבר ולמנוע פגיעה בציבור העובדים והמעסיקים. סביר להניח כי בר-און יבקש להראות כי "קדימה" לא פחות קשובה למשבר מאשר מפלגת העבודה.

על רקע היחסים העכורים בין הצמד ברוש ועיני לבין שר האוצר, נראה כי האווירה החיובית ששררה היום, במיוחד כאשר בר-און דיבר על הצורך ב"החלפת דיסקט" ביחסים שבין השלושה, היא כבר הישג של ממש.