המטבע האוסטרלי הורג את אליפות אוסטרליה בטניס

מארגני הטורניר נאלצו להעלות את הפרסים לזוכים בטורניר ב-18% כדי למנוע ירידה באטרקטיביות. השחקנים "הרגילים" ייהנו הרבה פחות ; למרות העלייה, סך הפרסים שיחולק נמוך ב-40% מהסכום שחולק בווימבלדון

מארגני אליפות אוסטרליה בטניס, שתיערך בינואר-פברואר 2009, החליטו להעלות את סך הפרסים בטורניר לשיא כל הזמנים: 22 מיליון דולר אוסטרלי (15.6 מיליון דולר אמריקני), עלייה של 6.8%, זאת בשל השחיקה במטבע האוסטרלי והחשש שהטורניר יאבד מהאטרקטיביות שלו עבור השחקנים. עם זאת, השחקנים "הרגילים" בקושי יחושו בעלייה בפרסים הכספיים ואת הקופה כולה יגרפו בעיקר האלופים - כל אחד מהזוכים בטורנירי היחידים (גברים ונשים) יקבל 1.15 מיליון דולר, עלייה של 18% לעומת הטורניר של 2008.

הדבר נובע בעיקר מהעובדה שהמארגנים חוששים שהטורניר יהפוך להרבה פחות אטרקטיבי עבור השחקנים הגדולים של הסבב, ביחס לשלושת הגראנד סלאמים האחרים. אליפות אוסטרליה היתה מאז ומעולם הגראנד סלאם "העני" של הסבב, פערים שהלכו וגדלו בשנים האחרונות. עד לפני מספר שבועות עמד המטבע האוסטרלי על רמה של 98 סנט לדולר אמריקני, וכעת הוא עומד על 70 סנט אמריקני לדולר אוסטרלי, מה שחייב את המארגנים להעלות את סך הפרסים. כהשוואה, סך הפרסים הכספיים במלבורן ב-2009 יהיה נמוך ב-40% מסך הפרסים בווימבלדון 2008 ו-32% פחות מסך הפרסים מאליפות ארה"ב שהסתיימה לפני כשישה שבועות.

מי שישלם את המחיר הם האוהדים שיגיעו למלבורן פארק: הכרטיס הזול ביותר לגמר הנשים יעמוד על 205 דולר, עלייה של 66% לעומת הגמר של 2006. כרטיס ליום משחקים בודד יתייקר בשיעור של בין 9% ל-23% לעומת הטורניר בשנה שעברה.

כדי לחסוך בהוצאות מיותרות, המארגנים גם החלו לקצץ בדברים הקטנים: אוספי הכדורים שנהנו עד כה מתשלום של 40 דולר עבור עבודתם, יאלצו מעתה להסתפק בשי צנוע שיינתן להם על ידי הספונסרים של הטורניר.