למרות התנגדות העובדים: תוכנית מס הכנסה שלילי יצאה לדרך

עובדים רשות המסים מנהלים בימים אלה מו"מ מול הנהלת הרשות ומשרד האוצר על התגמול שיקבלו על מטלת מס הכנסה שלילי

רשות המסים מפעילה מס הכנסה שלילי, למרות סירובם של עובדי מס הכנסה לבצע את העבודה הכרוכה בכך. העובדים מנהלים מו"מ מול הנהלת רשות המסים והאוצר על התגמול שיקבלו על מטלת מס הכנסה שלילי.

נכון לעכשיו, הבקשות המוגשות לקבלת מס הכנסה שלילי מוזנות למחשב ומוצלבות עם נתוני מס הכנסה. הפעולה נעשית על-ידי עובדי שע"מ - יחידת המחשב של רשות המסים, ולא על-ידי עובדי מס הכנסה.

ואולם, אם יידרש טיפול חריג, מעבר להצלבת נתונים במחשב, עשויה להתעורר בעיה, שכן נכון לעכשיו, עובדי מס הכנסה מסרבים לבצע את הטיפול הכרוך בכך. הצדדים מקווים כי הנושא ייפתר לאחר החגים.

בתוך כך, מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי הנחה את הגורמים המקצועיים ברשות להקדים ולהעביר את התשלום הראשון מתוך מענק מס הכנסה שלילי, לכל הפונים שכבר נמצא כי הם עומדים בקריטריונים לקבלת מענק הכנסה לפי חוק מס הכנסה שלילי, כדי שיוכל לשמש אותם לקראת החגים.

מסיכום ביניים של נתוני הבקשות לקבלת המענק עולה כי ב-3 השבועות שחלפו מהשקת המהלך ב-9 בספטמבר ועד 30 בספטמבר הוגשו באמצעות סניפי הדואר כ-8,000 בקשות. 1,500 בקשות נמצאו כלא עומדות בקריטריונים הקבועים בחוק כגיל, מספר ילדים, הכנסת התא המשפחתי, מקום מגורים ובעלות על יותר מדירת מגורים אחת.

יתר הפניות נבדקות בימים אלה, ולגבי חלקן נדרשת בין היתר השלמה של נתונים כנתוני מעבידים שלא הועברו.

בהתאם להנחיית מנהל הרשות נסרדישי, התשלום בגין כל הבקשות שהטיפול בהן יושלם יועבר מיידית.

הרשות נערכת לסדרת פעולות לאחר החגים שנועדו להמשיך ולהעמיק את המודעות של ציבור הזכאים לפרטים הדרושים למימוש זכאותם.