אלעד תובעת את מתכנני האגף המסחרי בפלאזה ניו-יורק: "התקרות מכוערות"

תובעת ממשרד האדריכלים ממנהטן 2 מיליון דולר ; במקביל בנק HSBC העניק ליצחק תשובה הלוואה בסך 250 מיליון דולר

יום לאחר זכייתן של אלעד ושל קבוצת אי.די.בי במשפט המסוקר על השימוש במותג "פלאזה" בלאס וגאס, הגישה בשבוע שעבר קבוצת אלעד נכסים בשליטתו של יצחק תשובה תביעה משלה הנוגעת למלון הפלאזה במנהטן. אלעד תובעת 2 מיליון דולר מחברת האדריכלים הידועה ממנהטן, TPG Architecture, שתכננה את שטחי המסחר בפלאזה.

מגזין הנדל"ן "ריל דיל" פרסם כי אלעד טוענת ש-TPG ביצעו "עבודה קלוקלת והפרו את החוזה לתכנון השטח המסחרי בפרויקט". לטענת אלעד, "המעקות מתוכננים בצורה גרועה ואינם עונים על התקנות הממשלתיות בנושא. התקרות המכוערות מתפוררות, התאורה מותקנת בצורה רכה ולא על-פי התקן ואפילו בריכת דגים אינה חסינת מים".

כאמור כל אלה בוצעו בחלק המסחרי של הפרויקט הנקרא " Plaza Retail Collection" הכולל כ-15 אלף מ"ר ושוכרים יוקרתיים כמו ההוצאה לאור היוקרתית אסולין, יצרן הסדינים מנריצו קשמיר וחנות התכשיטים היוקרתית של מאוריץ.

התביעה מציינת כי "הסכום הנתבע הוא בגין נזקים הנובעים מהפסדים של דמי שכירות, עלות הבנייה מחדש של המרכיבים שבמחלוקת, ושכר לארכיטקטים". דוברי אלעד בניו יורק לא הסכימו לגלות את מחירי השכירות בפרויקט אולם בתחילת 2007 חשף ה"ניו יורק פוסט" כי אלה נעים בין 2,700 ל-10.8 אלף דולר למ"ר.

הבנקים מאמינים בפרויקט

כזכור, הפלאזה הכולל 182 דירות מגורים ועוד 282 חדרי מלון, סבל בחודשים האחרונים ממספר תביעות. אלעד נתבעה באוגוסט השנה על ידי קבלן שביצע עבודות בפרויקט לאחר שלטענתו לא קיבל שכר.

לפני מספר שבועות המיליונר וסגן שר האוצר הרוסי לשעבר, אנדריי ואוילוב, תבע מאלעד 31 מיליון דולר בטענה שקנה פנטהאוז וקיבל "עליית גג וחלונות קטנים מדי בשתי הדירות שרכש בפלאזה בשווי של 53.5 מיליון דולר". בספטמבר הגישה אלעד תביעה שכנגד בגובה של 36 מיליון דולר.

מאידך, אתמול (א') הודיעה אלעד כי "למרות מצוקת האשראי העולמית הבנקים מאמינים בפלאזה" וכי בסוף השבוע העמיד קונסורציום של בנקים בראשות HSBC הלוואה בסכום של 250 מיליון דולר ליצחק תשובה למימון מלון הפלאזה בניו יורק.

המלון מוחזק בבעלות אלעד גרופ, זרוע ההשקעות הפרטית של יצחק תשובה (66%) וכן בידי הנסיך הסעודי וואליד בן-טלאל (33%). ההלוואה אינה מתייחסת לדירות המגורים ולמרכז המסחרי של הפלאזה שבהם הבעלות של אלעד גרופ היא מלאה, אלא לחלק המלונאי שבפרויקט.