UBS: הבחירה של הנהלת בנק הפועלים לפרסם את אזהרת הרווח בערב חג - עיתוי לא הולם שפוגע באמינותה

"עוד חדשות רעות מבנק הפועלים" ; על אף שכבר הורידו במהלך ספטמבר פעמיים את תחזיותיהם למניית הבנק, יתכן שייאלצו לבצע הפחתה נוספת ; מניית בנק הפועלים צפויה להציג תשואת חסר ביחס לבנקים האחרים

כלכלני הבנק השוויצרי UBS מפרסמים הבוקר סקירה ראשונית המתייחסת להודעת בנק הפועלים מערב החג שלפיה בבנק הפועלים צופים רווח נקי של יותר ממיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה, והפסד שנתי מפעולות רגילות. הבנק לא יעמוד ביעד התשואה השנתי שפרסם בחודש מאי האחרון, וזו תסתכם ב-0%-2% . תשואת ההפסד מפעולות רגילות על ההון העצמי ב-2008 צפויה להיות בשיעור שבין 1%- ל- 3%- . הבנק הפחית את תחזיותיו על רקע המשבר הפיננסי העולמי והחשיפה שלו לליהמן.

ב-UBS פותחים את הסקירה בכותרת "עוד חדשות רעות מבנק הפועלים". ואומרים כי על אף שכבר הורידו במהלך ספטמבר פעמיים את תחזיותיהם למניית הבנק, יתכן שייאלצו לבצע הפחתה נוספת. המלצתם לבנק הפועלים לעת עתה נותרה ללא שינו על "נייטרלי" ומחיר היעד גם הוא נותר ללא שינוי ועומד על 11 שקל, לעומת מחיר של 9.71 שקלים בהם ננעלה המניה ביום א' האחרון.

בהתייחסם לאמינות הנהלת הבנק אומרים ב-UBS כי פרסום אזהרת הרווח בערב חג, כאשר הבורסות צפויות להיות סגורות יומיים נוספים "לדעתינו, לא פורסמה בעיתוי הולם והדבר עשוי להרחיק את הנהלת הבנק מקהילת ההשקעות, וזאת בשעה בה היתה צריכה ההנהלה לעבוד קשה על מנת לזכות מחדש באמון המשקיעים, לאחר שלא הציגה כראוי גם את חשיפתה למוצרי החוב העולמיים". הכלכלנים מוסיפים כי עד כה מרבית ההפסדים של בנק הפועלים היו מיוחסים לחשיפתו בשוק הבינלאומי, ועדיין לא הכיר בעלייה בחובות המסופקים ובמחיקות הצפויות על רקע ההאטה בשוק המקומי.

בהתייחסם למאזן הבנק אומרים ב-UBS כי המאזן של בנק הפועלים עדיין חזק אך הכלכלנים צופים ירידה חדה ברווחיות הבנק ואומרים "אנו מודאגים מכך כי יתכן ועדיין לא ראינו את סיום המחיקות בבנק הפועלים, ויחד עם העלייה בהפרשות לחובות מסופקים וההאטה בפעילות המקומית, עשוים גורמים אלו להגביל את הרווחיות של בנק הפועלים בשנים הבאות". לדעתם צפויה מניית בנק הפועלים להציג תשואת חסר ביחס למניות הבנקים האחרים.